Słowiński | Carod duo - warsztaty w Miechowie

Koncert Słowiński | Carod duo - warsztaty w Miechowie - 26-05-2017

Koncert Słowiński | Carod duo - warsztaty w Miechowie

Stanisław Słowiński

26.05.2017 16:00

Miechów(Małopolskie) - Twórcownia


Apel-les Carod Requesens / Stanisław Słowiński International Project
- warsztaty muzyczne połączone z koncertem i prezentacją instrumentów -

Warsztaty organizowane podczas premierowej trasy projektu ukazują jazz, muzykę improwizowaną we współczesnym, szerokim kontekście. W ramach części wykładowej prowadzący omawiają ich koncepcje na tworzenie autorskiej muzyki, analizują wybrane zagadnienia techniczne; warsztat kompozytorski, źródła inspiracji, różnice i podobieństwa między klasycznym, a jazzowym warsztatem wykonawczym.

Na program warsztatów składają się część warsztatowa, koncert; prezentacja autorskich kompozycji prowadzących, prezentacja instrumentów. Poziom warsztatów jest dopasowany do wieku i stopnia zaawansowania uczestników. W zależności od stopnia zaawansowania grupy warsztatowej, ilości uczestników i znajomości podstaw muzyki improwizowanej program może również obejmować zajęcia indywidualne.

Główną osią tematyczną, wokół której zbudowany jest program warsztatów jest sposób kreowania własnego języka muzycznego, kompozytorskiego w oparciu o wachlarz gatunkowy jaki daje jazz, muzyka improwizowana we współczesnym rozumieniu.

Niezwykle ciekawym aspektem programu jest możliwość konfrontacji dwóch odmiennych spojrzeń na jazzową wiolinistykę; urodzonego w Katalonii Apel-les'a Carod - Requesens, absolwenta hiszpańskich uczelni L'Aula de Musica Moderna í Jazz del Conservatori del Liceu, Escola Superior de Musica de Catalunya oraz nowojorskiej New School for Jazz and Contemporary Music; oraz Stanisława Słowińskiego, który swój warsztat skrzypcowy doskonalił podczas studiów w klasie dr hab. Roberta Kabary w Krakowskiej Akademii Muzycznej oraz podczas licznych warsztatów; prowadzonych m.in. przez: Marka Feldmana, Adama Bałdycha, Michała Urbaniaka, Peter'a Buck'a, Łukasza Syrnickiego, Wiesława Kwaśnego .



Omawiane zagadnienia:

jazz / muzyka improwizowana; różnice między genezą gatunku i jego pierwotnymi formami, a jego dzisiejszą formą
miejsce muzyki improwizowanej / jazzu we współczesnym świecie, na współczesnym rynku muzycznym; odniesienie do początków gatunku
budowanie własnego języka muzycznego; kompozytorskiego i improwizatorskiego
inspiracje szeroką paletą gatunków i stylów w ramach autorskich kompozycji; muzyką poważną, jazzem, improwizacją intuitywną, muzyką rozrywkową
skrzypcowy warsztat klasyczny, a jazzowy; różnice i podobieństwa
wpływ klasycznego kanonu literatury skrzypcowej na rozwój jazzowej wiolinistyki
możliwości wykorzystywania klasycznych technik kompozytorskich w kompozycjach jazzowych
prezentacja i omówienie pięciostrunowych skrzypiec; wykorzystanie ich możliwości w muzyce improwizowanej

Stanisław Słowiński - skrzypce
Apel-les Carod Requesens - skrzypce