III FESTIWAL MUZYKI WSPÓŁCZESNEJ IM. WOJCIECHA KILARA / „MIĘDZY TRADYCJĄ A WSPÓLCZESNOSCIĄ – PIEŚNI ELŻBIETAŃSKIE”

Bilety na III FESTIWAL MUZYKI WSPÓŁCZESNEJ IM. WOJCIECHA KILARA / „MIĘDZY TRADYCJĄ A WSPÓLCZESNOSCIĄ – PIEŚNI ELŻBIETAŃSKIE”

III FESTIWAL MUZYKI WSPÓŁCZESNEJ IM. WOJCIECHA KILARA / „MIĘDZY TRADYCJĄ A WSPÓLCZESNOSCIĄ – PIEŚNI ELŻBIETAŃSKIE”

Beata Gramza , Marta Ożelska- Kurzawa , Adrian Foltyn

21.05.2015 19:00

Gorzów Wielkopolski(Lubuskie) - CENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ - FILHARMONIA GORZOWSKA


Między tradycją a wspólczesnoscią – pieśni elżbietańskie”  to projket muzyczny, w którym pojawią się kompozycje XX-wieczne i utwory z XXI wieku (prawykonania), oparte są na podobnym materiale poetyckim; utwory łączą tradycję (poezję i pieśń dawną)ze współczesnością (techniki kompozytorskie) – stąd tytuł koncertu. PROGRAM:DOMINICK ARGENTO / „Six elizabethan songs”Cykl pieśni na głos i fortepian do tekstów angielskich poetów epoki elżbietańskiej:                                  „Spring” ( Thomas Nashe)                                  „Sleep”  (Smuel Daniel)                                  „Winter” (William Shakespeare)                                  „Dirge”   (William Shakespeare)                                  „Diaphenia” (Henry Constable)                                  „Hymn”  (Ben Johnson)Cykl piesni powstał w 1957 roku .Kompozytor o swoim utworze napisał tak :“The songs are called 'Elizabethan' because the lyrics are drawn from that rich period in literature, while the music is in the spirit (if not the manner) of the great English composersinger-lutenist, John Dowland. The main concern is the paramount importance of the poetry and the primacy of the vocal line over a relatively simple and supportive accompaniment.” (D. Argento)Pieśni noszą nazwę „Elżbietańskich”, gdyż słowa zaczerpnięte są z owego bardzo bogatego okresu w literaturze angielskiej, a muzyka utrzymana w duchu (jeśli nie w manierze) wielkiego kompozytora, pieśniarza i lutnisty, Johna Dowlanda. Głównym założeniem [utworu] jest nadrzędne znaczenie poezji i prymat lini wokalnej nad relatywnie prostym i wspomagajacym akompaniamemtem. ADRIAN FOLTYN / „ 5 Live El. Songs” ( tytuł roboczy, utwór w trakcie komponowania )Cykl pieśni na głos, fortepian i elektronikę do tekstów poetów elżbietańskich .                                                   „Sleep”                            „Dirge”                                       „Change should breed change” (William Drummond)                            „The Shadow” (Ben Johnson)                            „Of the loss of time” (John Hoskins) WYKONAWCY:Beata Gramza – sopranMarta Ożelska- Kurzawa – fortepianAdrian Foltyn (kompozytor) – elektronika