Śpiewająca lokomotywa w Gdyni
Koncert Śpiewająca lokomotywa w Gdyni
Jerzy Zelnik , Piotr Salaber , Aleksandra Lis , Ewa Olszewska , Bogdan Smagacki
12.08.2015 17:00
Gdynia(Pomorskie) - Scena Letnia Teatru Miesjkiego
„Gdyby ptasia rozgłośnia radiowa istniała naprawdę, piosenki Piotra Salabera do wierszy Juliana Tuwima znajdowałyby się na samym szczycie ptasiej listy przebojów.” - napisano w programie Festiwalu Łódź Czterech Kultur.
Ten, złożony z najpiękniejszych wierszy Juliana Tuwima, opatrzonych muzyką Piotra Salabera koncert na troje śpiewających aktorów, orkiestrę symfoniczną i śpiewającego dyrygenta gościł już na estradach filharmonii Wrocławskiej, Pomorskiej, Świętokrzyskiej i wielu, wielu innych. Tym razem zagości na Scenie Letniej w Gdyni Orłowie z inicjatywy gdyńskiego Centrum Kultury. Wśród wykonawców usłyszą Państwo wyłonionych w drodze castingu troje śpiewających aktorów Aleksandrę Lis, Ewę Olszewską i Bogdana Smagackiego oraz orkiestrę symfoniczną złożoną z trójmiejskich muzyków, ze znakomitą koncertmistrz – Natalią Walewską.
Opiekę reżyserską koncertu zapewnił Krystian Nehrebecki, kostiumy i scenografię Mariusz Napierała, producentem i pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Centrum Kultury Gdynia z dyrektorem Jarosławem Wojciechowskim na czele.
Całość poprowadzi kompozytor, Piotr Salaber, wcielający się w tym koncercie w rolę śpiewającego dyrygenta.
Serdecznie zapraszamy dużych i małych widzów na wyprawę w krainę dzieciństwa, humoru i muzyki, w romantycznej scenerii gdyńskiej plaży.
Gramy:
11.08 – godz. 17 PREMIERA
12.08 – godz. 17
Scena Letnia w Gdyni, plaża w Orłowie, wejście nr 17, dojście do Sceny od ul. Świętopełka
Duża Scena *Bilety: 30 zł
Występują:
Piotr Salaber – dyrygent
Aleksandra Lis
Ewa Olszewska
Bogdan Smagacki
Ze specjalnym udziałem Jerzego Zelnika.
PREMIERA 11 sierpnia 2015 r.
Autor: Julian Tuwim
Muzyka: Piotr Salaber
Opieka reżyserska: Krystian Nehrebecki
Kostiumy i scenografia: Mariusz Napierała
Koncertmistrz: Natalia Walewska
Przygotowanie wokalne: Piotr Oleksiak
Salaber dla każdego wiersza zabiega o swoisty idiom. W "Panu Tralalińskim" będą to pogodne, ale brawurowe tryle fletu, w "Lokomotywie" niemal bernsteinowska instrumentacja, świetnie godząca perkusję, dęte i smyczki, w "Ptasim radiu" uchwycenie i wyeksponowanie dramaturgii wiersza, w "Rzepce" elementy dynamicznego humoru... Zawartość muzyczna piosenek sprawia wrażenie, że ani jedna nuta nie jest w nich zbędna, rytm wiersza znakomicie koegzystuje z tempem muzycznym, instrumentacja celnie ilustruje poetycką treść. – Express Magazyn
Koncertomania poleca wydarzenia i koncerty w Gdyni