Temple Of Silence vol.10 w Ostrowie Wielkopolskim

Koncert Temple Of Silence vol.10 w Ostrowie Wielkopolskim - 09-09-2016

Koncert Temple Of Silence vol.10 w Ostrowie Wielkopolskim

[haven] , Ghosts Of Breslau , Mirt - TER , ForrrestDrones , HOLOTROP , Vohmm , Monopium , White Nerve Connection

09.09.2016 19:00

Ostrów Wielkopolski(Wielkopolskie) - Synagoga Forum


FEINE TRINKERS BEI PINKELS DAHEIM
K.
TOMASZ MREŃCA
GHOSTS OF BRESLAU
[H▲veN]
HOLOTROP
MIRT - TER
FORRRESTDRONES
MONOPIUM
VOHMM
WHITE NERVE CONNECTION


English version below.

FEINE TRINKERS BEI PINKELS DAHEIM - projekt Jurgena Eberharda (ur. 1966) - muzyka pochodzącego z Bremen. Muzyką eksperymentalną zajmuje się od 1989 roku. Na swoim koncie posiada wiele publikacji: na płytach CD, kasetach oraz wydawnictwach winylowych, ukazujących się dla Audiofile Tapes (USA), Vinyl Communication (USA), Drone Records (Germany), White Rabbit Records (Germany), and Silken Tofue (Belgium). Znany jest również ze współpracy z innymi zespołami z rodzinnego miasta: Troum, Maeror Tri, B-tong, 1000 Schoen, All Sides. Do komponowania i aranżowania muzyki, oprócz klasycznego dla gatunku drone zestawu, używa dźwięków różnych zabawek, urządzeń domowego użytku, chemikaliów, które odpowiednio do własnych potrzeb modyfikuje. Jego muzykę najlepiej określa sformułowanie: The heavy psycho-acoustic sound!
https://www.facebook.com/pinkelsdaheim/
// www.pinkelsdaheim.com/


K. to muzyczny projekt Jakuba Adamiaka, którego kompozycje to umykające próbom słownych opisów ambientowe i dronowe struktury, wzbogacone o wyłaniające się z nich sample, stłumione wokale, niepokojące szumy, a niekiedy także intensywny rytm.
Zadebiutował wydaną w 2012 roku przez UrMuzik płytą „There’s a Devil Waiting Outside Your Door”, rok później ukazał się jego album „Lord Said Go To The Devil” (BDTA). Opublikowana w labelu Jasień kaseta "No Longer Trust These Eyes of Mine" zdobyła nagrodę jury w plebiscycie Łódzka Płyta Roku 2014. Ostatnie nagrania K., wydane w formie kasetowej EP-ki, zostały przygotowane specjalnie na ogólnopolską trasę koncertową zorganizowaną wraz z projektami Duy Gebord i
Palcolor. Premiera nowego długogrającego materiału planowana jest na pierwszą połowę 2016 roku.
Facebook: https://www.facebook.com/untitled777
Soundcloud: https://soundcloud.com/777k777

Tomasz Mreńca Skrzypek, kompozytor. Jest twórcą projektów indywidualnych i zbiorowych, a także autorem muzyki do spektakli teatralnych, pokazów mody, instalacji artystycznych.
W projekcie solowym jego prace oparte są na złożonych, nakładających się na siebie partiach skrzypcowych. Urozmaicone brzmienia i ciekawe efekty dźwiękowe uzyskuje zaś korzystając z syntezatorów analogowych, klawiatury nożnej oraz stosując loopery czy różnego rodzaju procesory wpływające na brzmienie.
Specjalizuje się w ambientowych muzycznych przestrzeniach. Dźwięki skrzypiec łączone są jednocześnie z głębokimi brzmieniami syntezatorów. Koncerty Mreńcy nie są oparte na sztywnych, kompozytorskich ramach – artysta bawi się dźwiękiem, przechodząc swobodnie z jednej plamy muzycznej do drugiej. Bardzo specyficzna muzyczna podróż, do której Mreńca zaprasza podczas swoich występów, to również ukazanie sprawności improwizacyjnych skrzypka.
W teatrze współpracował między innymi z Pią Partum, Aleksandrą Popławską czy Markiem Kalitą. Wraz z Tomaszem Bednarczykiem stworzył aktywny projekt Venter, pod szyldem którego ukazała się ich płyta w londyńskiej wytwórni Sensefloor. Duet koncertował na największych festiwalach muzycznych w Polsce (między innymi Opener i Audioriver). Mreńca nagrał również album z międzynarodową grupą The Frozen Vaults, który ukazał się w paryskiej wytwórni Voxxov Records. Współpracował przez wiele lat z Bartoszem Dziadoszem/Pleq i okazjonalnie z Piotrem Cisakiem, tworząc i rejestrując muzyczne eksperymenty.
Skrzypcowe pejzaże, kreacje pełne przestrzeni, spokoju, nastrojowych tonów, słowiańskiej melancholii, przełamywanej emocjonalnymi, pełnymi napięcia improwizacjami – tak w skrócie można określić koncertową wizytówkę Tomasza Mreńcy.
www.mrenca.com
www.facebook.com/mrenca

Ghosts Of Breslau to działający od 2001 r. elektroniczno/ambientowy projekt, za którym kryje się Patryk Balawender z Wrocławia. Na wczesnym etapie twórczości skupiał się on na tworzeniu dźwiękowych pejzaży przywołujących ducha trudnej historii swojego miasta. W rezultacie powstała “trylogia” albumów: “Peste”, “And Should The Spring Come…” oraz “Sacred Place”.
Po dłuższej przerwie w działalności GOB powrócił w 2013 r. epką “Drowned City”, która wyznacza nowy, skierowany ku dronom, kierunek w twórczości grupy, kontynuowany na wydanej na początku 2016 r epce „Man With The Green Gloves”.
Muzykę Ghosts Of Breslau wydawano w labelach z Polski, Hiszpanii, Argentyny i Chin. Dodatkowo Patryk pod pseudonimem Hands Like Clouds nagrał album pt. “Mountain King”, będący kolaboracją z portugalskim neofolkowym zespołem Joy Of Nature.
www.ghostsofbreslau.net
// ghostsofbreslau.bandcamp.com/

[H▲veN]
Muzyka [H▲veN] to eklektyczny miks trip hopu, muzyki tanecznej oraz industrialu. Projekt powstał w 2005 roku z inicjatywy Marcina Jarmulskiego. [H▲veN] ma na swoim koncie sześć albumów, pięć wydanych na rodzimym rynku przez War Office Propaganda, Rage In Eden, Zoharum oraz jeden, wydany w prestiżowym, amerykańskim Tympanik Audio.
https://www.facebook.com/havenproject
// haven-project.tumblr.com/
// myspace.com/havenproject
// tympanikaudio.com/artists/haven/
// soundcloud.com/haven-1

Holotrop to rytualny psychodeliczny projekt pochodzący z Berlina. Założony wiosną 2013 roku przez Toni Burner.
Głównym celem Holotrop jest doprowadzenie do wizji z odmiennymi stanami świadomości poprzez dzwięk i muzykę.
Dzięki unikalnej kombinacji instrumentów elektronicznych i akustycznych Holotrop poszukuje granice między rzeczywistością a snem, myślenie i odczuwanie, ekstazy i medytacji.
Nazwa Holotrop znaczy "Koncentracja na wszystkich rzeczach" i po raz pierwszy została użyta przez czeskiego psychologa Stanislav Grof, który opracował metodę oddechową o tej samej nazwie.
// www.holotrop.net/
https://holotrop.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/holotropmusic/

MIRT - TER
MIRT – multiinstrumentalista, grafik i malarz. Od prawie 20 lat działa na polu muzyki (mieszając elementy post-rocka, ambientu, techno i nagrań terenowych) wzbogacając ją o mocny kontekst wizualny. Autor 14 solowych albumów oraz dwóch nagranych w kolaboracji z Tomaszem Gadomskim oraz TER. Rozpoczynał w projekcie ONE INCH OF SHADOW, który przekształcił się później w BRASIL AND THE GALLOWBROTHERS BAND. Swoje nagrania publikował w takich wytwórniach jak Backwards (IT), Foxglove/Digitalis (US), Last Visible Dog (US), Bôłt (PL), Monotype (PL), BDTA (PL). Do niedawna prowadził oficynę płytową cat|sun, aktualnie zajmuje się wydawaniem nagrań terenowych w ramach Saamleng. Jest także współtwórcą firmy XAOC Devices produkującej syntezatory modularne. Prowadzi warsztaty z budowania systemów modularnych oraz tworzenia nagrań terenowych. Współredagował i dbał o stronę wizualną magazynów muzycznych Zine i M|I. Występował na licznych festiwalach (Huddersfield Contemporary Music Festival, UK; Unsound, Kraków; Open Source Art, Sopot; Monotype Fest, Warszawa; Temple of Silence, Antonin/Międzybórz; Opener Festiwal, Gdynia; WIF, Wrocław; Donau Festival, Austria; Flussi, Włochy).
TER – antropolożka dźwięku w świecie elektroniki. Aktywna na polu muzyki od początku lat dwutysięcznych. Na co dzień współpracuje z Mirtem, jako duet MIRT + TER oraz w projekcie BRASIL AND THE GALLOWBROTHERS BAND (wcześniej ONE INCH OF SHADOW) i trio FAINT OF HEARTS. Ma na koncie debiutancki krążek ”Fingerprints” [CD/MC, cat|sun, 2013] oraz wspólny album z MIRTem ”Sultans of S#&*$” [CD, BDTA, 2014]. Publikowała również pojedyncze utwory na kompilacjach w kraju i zagranicą. Występowała na licznych festiwalach (Unsound, Kraków; Open Source Art, Sopot; Monotype Fest, Warszawa; Temple of Silence, Antonin/Międzybórz; Opener Festiwal, Gdynia; WIF, Wrocław; Donau Festival, Austria; Flussi, Włochy).
https://mirt.bandcamp.com/
https://soundcloud.com/mirt-1

FORRRESTDRONES
Nowy projekt Roberta Skrzyńskiego (m.in. Micromelancolié, MICROFLVRSCNCE) skupiający się na poszerzaniu formuły opartej o zapętlone struktury uzyskane z pomocą mikrosampli, dźwięków znalezionych, nagrań terenowych oraz sprzężeń zwrotnych poprzez preparacje łączące dźwięki mechaniczne z organicznymi i akustycznymi.
Zabiegi te stanową próbę włączenia nowych jakości brzmieniowych w wypracowany styl, łączący postindustrialną wrażliwość z szeroko pojmowaną muzyką eksperymentalną. Efektem tego eksperymentu jest muzyka pozbawiona początku i końca, ukazująca trwanie dźwięku i jego medytacyjny potencjał. Oszczędna i zdystansowana, więcej ukrywająca niż odsłaniająca.
www.facebook.com/forrrestdrones


MONOPIUM to projekt muzyczny, który powstał w 2007 roku w Płocku. Trudno
określić główną stylistykę po jakiej porusza się, gdyż jedną z
wytycznych Monopium jest ciągły eksperyment i zmiany, a także brak
barier w poszukiwaniu i przetwarzaniu dźwięków. Inspiracji Monopium jest
bardzo wiele: postindustrial, muzyka konkretna, exotica, free jazz,
neocabaret. Z drugiej strony filmy noir, surrealizm, dadaizm, cut-up...
Projekt ma na swoim koncie dwa albumy:"Mesmerized" (Beast
of Prey) oraz "The Goat and the Dead Horses' Circus" (Zoharum).
https://monopium.bandcamp.com/

VOHMM łączy hałaśliwe improwizacje z izolującymi dronami, nagraniai terenowymi i hipnotycznymi loopami. Przeplatając i kontrastując dźwięki organiczne i akustyczne z syntetycznymi, buduje surrealistyczne struktury. Vohmm to Vohmm. Uważaj na Vohmm!
// soundcloud.com/vohmm ;
// www.facebook.com/Vohmm-142030946208836/

WHITE NERVE CONNECTION powstał w 1997 roku. Po zagraniu kilku koncertów oraz udziale w składankach CD, prezentujących twórców okołoindustrialnych, projekt zawiesił działalność. Okres ten dokumentuje album “From the diary of Mr. B” z 2010 r.
Po długim milczeniu i powrocie jako duet w 2013 roku z materiałem “Maria Sabina”, z gościnnym udziałem Joanny John, White Nerve Connection prezentuje melanż rytualnych bitów w ambientowym sosie, to dadaistyczne zewy miasta, połączone z tradycją klasyków muzyki elektroaktustycznej i etnicznej, zatopione w echach muzyki klubowej.
whitenerveconnection.com
https://www.facebook.com/White-Nerve-Connection-927524030610792/




FEINE TRINKERS BEI PINKELS DAHEIM. Jürgen Eberhard was born in 1966 in Lörrach, and lives now in the hansa town Bremen in the North of Germany, where he works as an architect. Since 1989 he devotes himself with experimental electronical music, and is co-founder of the project “Feine Trinkers bei Pinkels daheim.”, which became his solo-project in 2004. Since then numerous CDs, tapes and Lps, always with remarkably designed covers, have been released on international musiclabels, such as Audiofile Tapes (USA), Vinyl Communication (USA), Drone Records ( Germany), White Rabbit Records (Germany), and Silken Tofue (Belgium). His purpose is to create sounds and soundscapes by means of objects that are not musical instruments in the first place, for example toys, kitchen utensils, chemicals and insects. The assembled and newly arranged objects are beeing electronically processed, layered, regrouped and used in many unusual ways, until the original sound is completely modified. The heavy psycho- acoustic sound during a live-performance is a treat for the eyes and ears.
https://www.facebook.com/pinkelsdaheim/
// www.pinkelsdaheim.com/

K. is a Polish experimental music project founded by Jakub Adamiak, who's compositions combine an ambient and drone structures with many processed samples, vocals or intense rhythm beats.
Debuted in 2012 with an album „There’s a Devil Waiting Outside Your Door” (released by UrMuzik label). The next year came with the second longplay record - „Lord Said Go To The Devil” (BDTA). Following album - "No Longer Trust These Eyes of Mine", released on MC by Jasień label, has won the Jury Prize at Łódzka Płyta Roku (The Best Album from Lodz) contest in 2014. The last recordings of K. has been released as a self-titled casette EP during the 2015 Polish tour with Duy
Gebord and Palcolor. The premiere of the forthcoming full-lenght record is planned for the first half of 2016.
Facebook: https://www.facebook.com/untitled777
Soundcloud: https://soundcloud.com/777k777

Tomasz Mreńca – violinist, composer. He is a creator of solo and collective projects, music composer for theatrical plays, fashion shows and art installations.
In his solo project, his works are based on complex, overlapping violin parts. Diverse sounds and interesting effects are obtained using also analog synthesizers, pedals, loopers and different kinds of sound processors, that affect the tone. He is specialised in ambiental musical scapes. Sounds of violin are mixed simultaneously with deep and heavy sound of synthesizers. His concerts are not based on rigid compositional frames, he is playing with sounds, moving freely from one musical spot to another. This very special music journey is also a demonstration of his improvisational skill.
In theatre he was collaborating with such persons as Pia Partum, Aleksandra Popławska and Marek Kalita. Together with Tomasz Bednarczyk he was creating duo called Venter and realeased an album in London-based label Sensefloor. As duo, they were performing at biggest musical festivals in Poland, like Open’er and Audioriver. Mreńca also recorded an album with international group The Frozen Vaults, which was released by Paris-based label Voxxov Records. For many years he collaborated with Bartosz Dziadosz – Pleq and occasionally with Piotr Cisak, creating and registering their musical experiments.
Violin landscapes, creations full of space, peace, emotional tones, Slavic melancholy ripped through by improvisations full of tension and emotions – this is how we could shortly describe his concert image.
www.mrenca.com
www.facebook.com/mrenca

Ghosts Of Breslau is an electronic/ambient project of Patryk Balawender. Started in Wrocław in 2001, on early records the main focus was on soundscapes evoking spirit of difficult history of the city. As a result a “trilogy” of albums was released: “Peste”, “And Should The Spring Come…” and “Sacred Place”.
After longer hiatus GOB returned in 2013 with “Drowned City EP” that marks new, more drone-oriented direction for the band, followed with “Man With The Green Gloves” in early 2016.
Ghosts Of Breslau’s music was released by labels in Poland, Spain, Argentina and China. Additionally Patryk under the moniker Hands Like Clouds recorded and album “Mountain King”, a collaboration with Portuguese neofolk band Joy Of Nature.
www.ghostsofbreslau.net
// ghostsofbreslau.bandcamp.com/

[H▲veN] is the musical brainchild of Marcin Jarmulski. Their music is an eclectic mix of trip hop, club music andindustrial. The project was started in 2005 and has released 6 albums so far on domestic labels War Office Propaganda, Rage In Eden, Zoharum and one in prestigious American Tympanik Audio
https://www.facebook.com/havenproject
// haven-project.tumblr.com/
// myspace.com/havenproject
// tympanikaudio.com/artists/haven/
// soundcloud.com/haven-1

Holotrop is a Berlin based ritual psychedelic project. Founded in spring 2013 by Toni Burner.
The main focus of Holotrop is to bring visions from altered states of consciousness in a form of sounds and music.
With a unique mix of electronic and acoustic instruments Holotrop explore the border between reality and dream, thinking and feeling, ecstasy and meditation.
The name Holotrop means "focused in all things" and was used for the first time by the czech psychologist Stanislav Grof who invented the same-named breathwork.
// www.holotrop.net/
https://holotrop.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/holotropmusic/

MIR - TER
MIRT - multi-instrumentalist, graphic artist and painter. For almost 20 years he has been working in the field of music (mixing elements of post-rock, ambient, techno and field recordings), enriching it with a strong visual context. The author of 14 solo albums and two recorded in collaboration with Tomasz Gadomski and TER. He started his musical journey in ONE INCH OF SHADOW, which later turned into BRASIL AND THE GALLOWBROTHERS BAND. His recordings were released on such labels as Backwards (IT), Foxglove / Digitalis (US), Last Visible Dog (US), Bôłt (PL), Monotype (PL), BDTA (PL). Until recently the head of cat|sun label, he is currently active as a publisher of field recordings on Saamleng. He is also co-founder of XAOC Devices, the company manufacturing modular synthesizers. Conducts workshops of building modular systems and creating field recordings. Co-edited and took care of the visual side of music magazines Zine and M|I. Has performed at numerous festivals (Huddersfield Contemporary Music Festival, UK; Donau Festival, Austria; Flussi Italy, and in Poland: Unsound, Krakow; Open Source Art, Sopot, Monotype Fest, Warsaw; Temple of Silence, Antonin / Międzybórz; Opener Festival, Gdynia, WIF, Wroclaw).
TER - sound anthropologist in the world of electronics. Active in the field of music from the early 2000s. On a regular basis working with MIRT, as a duo MIRT + TER, and in the project BRASIL AND THE BAND GALLOWBROTHERS (formerly ONE INCH OF SHADOW) and the trio FAINT OF HEARTS. Has released her debut album entitled "Fingerprints" [CD / MC, cat | sun, 2013] and a collaborative album with MIRT "Sultans of S # $ & *" [CD, BDTA, 2014]. Publishes single tracks on compilations in the country and abroad. Has performed at numerous festivals (Donau Festival, Austria; Flussi Italy, and in Poland: Unsound, Krakow; Open Source Art, Sopot, Monotype Fest, Warsaw; Temple of Silence, Antonin / Międzybórz; Opener Festival, Gdynia, WIF, Wroclaw).
https://mirt.bandcamp.com/
https://soundcloud.com/mirt-1

FORRRESTDRONES
The new project of Robert Skrzyński (Micromelancolié , MICROFLVRSCNCE ) focused on expanding a formula based on the looped structures obtained with the help of microsamples , found sounds , field recordings and feedbacks by preparations combining organic sounds with mechanical and acoustic ones . These treatments constitute an attempt to include new quality of sound into the developed style blending post-industrial sensitivity with a wider sense of experimental music . The result of this experiment is music without beginning or end, showing a continuance of sound and its meditative potential. Economical and reserved, hiding more than revealing .
https://www.facebook.com/ForrrestDrones

MONOPIUM is a musical project, which was created in 2007 in Płock. It is
very difficult to describe its main style as one of the most important
guideline of Monopium is the continous experiment and changes with the
lack
of barriers in proccess of search and sound transformation. There are
plenty
of Monopium's inspirations: post-industrial, concrete music, exotica, free
jazz, neo-cabaret. On the other hand: noir cinema, surrealism, dadaism,
cut-up technique...etc. The project includes two albums: "Mesmerized"
(Beast
of Prey) and "The Goat and the Dead Horses' Circus" (Zoharum).
https://monopium.bandcamp.com/

VOHMM intertwines noisy free-form improvisations with isolating drones, hypnotic loops and field recordings. Organic and acoustic sounds are juxtaposed against synthetic ones weaving surreal textures. Vohmm is Vohmm. Beware of Vohmm!
// soundcloud.com/vohmm ;
// www.facebook.com/Vohmm-142030946208836/