NOWE INTERPRETACJE w Radominie

Bilety na koncert NOWE INTERPRETACJE w Radominie - 14-09-2014

Koncert NOWE INTERPRETACJE w Radominie

Jekaterina Drzewiecka , Stanisław Drzewiecki

14.09.2014 17:00

Radomin(Kujawsko-pomorskie) - Ośrodek Chopinowski w Szafarni


Jekaterina DRZEWIECKA /fortepian/
Stanisław DRZEWIECKI /fortepian/ 
Urszula Guźlecka /słowo
W programie:
J. Zarębski: 4 Mazurki op. 4 na cztery ręce
F. Chopin: 3 Mazurki op. 50 
J. Zarębski: Berceuse op. 22
F. Liszt: Rigoletto paraphrase
F. Chopin: Wariacje D-dur na cztery ręce
                              ***
F. Liszt: Fest Polonaise  na cztery ręce
F. Chopin: Polonez A-dur  op. 40
                    Polonez As-dur op. 53 
J. Zarębski: Grande Polonaise op. 6 
                      Polonaise triomphale in A-major op.11  na cztery ręce
Bilety: do nabycia przed koncertem w kasie Ośrodka Chopinowskiego
Prosimy o wcześniejszą rezerwację. tel.: 56 682 79 30; e-mail: osrodek@szafarnia.art.pl
Ośrodek zastrzega, że wszystkie nieodebrane rezerwacje są automatycznie anulowane 20 minut przed koncertem i ponownie skierowane do sprzedaży.  Nie dotyczy osób korzystających z  Chopin Busa.
Chopin Bus:
Toruń 
15:30 - Urząd Marszałkowski, Plac Teatralny 2 
15:40 - Rubinkowo, przystanek przy markecie Obi
(bilet w obie strony 10 zł)
Golub-Dobrzyń
16:30 - Starostwo Powiatowe, Plac 1000-lecia 25
(przejazd darmowy)  
Powrót około pół godziny po koncercie.
Wykonanie utworów Juliusza Zarębskiego odbywa się i jest wpółfinansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca Nowe interperetacje.
Celem programu Instytutu Muzyki i Tańca „Nowe interpretacje” jest zachęcenie polskich artystów wykonawców do sięgania po nowy repertuar oraz popularyzacja twórczości polskich kompozytorów rzadko goszczących lub słabo rozpowszechnionych w polskim życiu muzycznym.
W ramach programu artyści włączają do swojego repertuaru koncertowego i pierwszy raz wykonują publiczne utwory wskazanych w danej edycji kompozytorów.
W IV edycji programu „Nowe interpretacje” wskazani kompozytorzy to Marcin Mielczewski, Juliusz Zarębski i Andrzej Panufnik. 
 
Juliusz Zarębski (1854-1885)
Juliusz Zarębski, urodzony w Żytomierzu w 1837 roku, odebrał gruntowną edukację w zakresie gry fortepianowej i kompozycji w kilku zagranicznych konserwatoriach. Pobierał lekcje m.in. u Franciszka Liszta, który niezwykle wysoko oceniał jego twórczość kompozytorską i umiejętności pianistyczne. Zarębski szybko dał się poznać jako koncertujący z sukcesami w całej Europie wirtuoz fortepianu. Grywał również na dwuklawiaturowym fortepianie paryskiej firmy braci Mangeot. Wskutek podupadającego zdrowia w roku 1880 osiadł na stałe w Brukseli, gdzie zatrudniony jako  profesor tamtejszego konserwatorium, poświęcił się wyłącznie kompozycji. Rozwijającą się karierę jednego z najwybitniejszych kompozytorów doby pochopinowskiej przerwała przedwczesna, spowodowana gruźlicą śmierć w 1885 roku. Dorobek kompozytorski Zarębskiego obejmuje niewielką liczbę utworów przeznaczonych głównie na fortepian solo lub z towarzyszeniem orkiestry. Najbardziej znanym dziełem Zarębskiego jest dedykowany Lisztowi Kwintet fortepianowy g-moll – ostatni utwór kompozytora, ukończony 8 marca 1885 roku, kilka miesięcy przed śmiercią. Oryginalność brzmieniowa utworu oraz jego walory wirtuozowskie i wyrazowe każą upatrywać w nim najwybitniejsze dzieło kameralne polskiej muzyki XIX wieku. W 150. rocznicę urodzin kompozytora ukazała się monografia Juliusza Zarębskiego - Ryszard Daniel Golianek – Juliusz Zarębski. Człowiek – Muzyka – Kultura,  zawierająca szczegółową i gruntowną analizę artystycznej spuścizny i biografii twórcy, opartą na dogłębnych badaniach źródłowych: www.pwm.com.
W 2002 roku nakładem wydawnictwa Rhytmos ukazał się katalog twórczości Juliusza Zarębskiego - R.D. Golianek, Dzieła muzyczne Juliusza Zarębskiego, chronologiczny katalog tematyczny, Rhytmos, Poznań 2002