Anna Gadt / Marcin Olak - Koncert Nieprzewidywalny w Warszawie

Bilety na koncert Anna Gadt / Marcin Olak - Koncert Nieprzewidywalny w Warszawie - 16-05-2019

Anna Gadt / Marcin Olak - Koncert Nieprzewidywalny w Warszawie

Marcin Olak , Anna Gadt

16.05.2019 19:00

Warszawa(Mazowieckie) - Brawo! Bis!


Anna Gadt / Marcin Olak - Duet Nieprzewidywalny.

Muzycy wykonują muzykę improwizowaną, komponowaną w czasie rzeczywistym. Podczas każdego koncertu słuchacze stają się świadkami powstawania niepowtarzalnych utworów, które już nigdy i nigdzie nie zostaną wykonane tak samo. W świecie łatwo dostępnych kopii, powtórzeń i sequeli taka wyjątkowość pomaga widzom doświadczyć bycia tu-i-teraz. I już choćby dlatego warto przyjść na ten koncert.

Anna Gadt
Improwizatorka, śpiewaczka, czasem kompozytorka. Absolwentka klasy fortepianu oraz wokalistyki Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Oprócz tradycyjnie rozumianego śpiewu, poszukuje nieoczywistych brzmień i technik wykonawczych. Sięga po swobodną improwizację podkreślającą bogactwo różnic wszystkich muzyków i walor wzajemnego uzupełniania się. Ma na koncie pięć autorskich płyt, uzyskała nominację do nagrody Fryderyk 2018 w kategorii Artysta Roku. Koncertowała m.in. we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Łotwie, Litwie, Słowacji. Obok własnego kwartetu jest pomysłodawczynią tria Renaissance, który sięgając po polskie kompozycje epoki renesansu, tłumaczy je na współczesny język jazzu i improwizowacji. Współpracowała m.in.: z Pawłem Mykietynem, triem RGG, zespołem Kwadrofonik, Włodzimierzem Nahornym, Nikolą Kołodziejczykiem, Marcinem Olakiem. Jest laureatką Grand Prix międzynarodowego konkursu muzyków śpiewających Jazz Struggle.
Uczestniczka Polish Stage w ramach European Jazz Conference. Jazzarium.pl napisało o niej: "Wokalistek o podobnie interesującej wizji twórczej drogi czy też podejmujących równie oryginalne wyzwania artystyczne jak Anna Gadt jest na scenie jazzowej niewiele. Choć w swojej twórczości posługuje się także tradycyjnie rozumianym śpiewem, artystka najbardziej zainteresowana jest wokalną improwizacją – w poszukiwaniu nieoczywistych brzmień stale rozwija techniki wykonawcze pozwalające jej rozwinąć pole ekspresji. Na scenie Anna Gadt nie ogranicza się wyłącznie do roli solistki: improwizując, często traktuje swój głos w sposób równorzędny z tonami instrumentów grających z nią muzyków i wchodzi z nimi w głębokie dźwiękowe współbrzmienia..."

Marcin Olak
Gitarzysta jazzowy, kompozytor, muzyk improwizujący i eksperymentujący. Porusza się na pograniczu różnych stylistyk: między jazzem a muzyką współczesną, między formą zamkniętą a improwizowaną. Koncertuje i nagrywa solo i w zespołach: od formacji free – jazzowych, poprzez orkiestrę symfoniczną, aż do klasycznych zespołów kameralnych. Marcin także aranżuje i komponuje: jest autorem utworów kameralnych, tematów jazzowych i piosenek, nie stroni także od większych form. Marcin Olak występował na licznych festiwalach: Jazz Jamboree, JazzArt, Ad Libitum, Bridges, Fre3 Jazz Days, Warsaw Summer Jazz Days, Warszawska Jesień i wielu innych. Marcin Olak jest także pedagogiem, prowadzi warsztaty dotyczące improwizacji jazzowej i otwartej. Pracował m.in. ze studentami Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie.
Został zaproszony do poprowadzenia lekcji mistrzowskich w Musicollective (Gdańsk, PL), uczył improwizacji podczas Letnich Warsztatów Gitarowych w Krzyżowej i Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych w Lanckoronie. W wolnych chwilach Marcin Olak pisuje felietony, które ukazują się na portalu Jazzarium.pl. Fragmenty recenzji: Gra Olaka, nieskazitelna pod względem technicznym, odznacza się umiarem, elegancją i piękną frazą. – Bogdan Chmura, Hi-Fi i Muzyka Olak traktuje swoją gitarę podobnie jak kompozytor „Astigmatic” traktował fortepian. Umie wydobyć z niej melodię, ale i skomplikowane brzmieniowe faktury. – Łukasz Jaroń, KulturaOnline.pl Marcin Olak – gitarzysta, kompozytor, człowiek oddany muzyce jazzowej i muzyce współczesnej. Pewnie jeden z najjaśniejszych punktów naszej nie tylko gitarowej, ale także w ogóle muzycznej sceny. – Maciej Karłowski, Jazzarium.