II Koncert Promenadowy 2019 w Gdańsku

Bilety na koncert II Koncert Promenadowy 2019 w Gdańsku - 23-06-2019

II Koncert Promenadowy 2019 w Gdańsku

różni wykonawcy

23.06.2019 18:00

Gdańsk(Pomorskie) - Filharmonia Bałtycka


W tym roku Polska Filharmonia Bałtycka przygotowała kolejną edycję koncertów promenadowych, podczas których muzyka klasyczna spotka się z folklorem i jazzem. Na wzór brytyjskiej telewizji BBC i organizowanych przez nią koncertów „The Proms”, których tradycja sięga 1895 roku.
Koncerty promenadowe Filharmonii Bałtyckiej podzielone są na dwie części – pierwsza, bardziej klasyczna odbywać się będzie w Sali koncertowej na Ołowiance, zaś druga, z nieco bardziej lekkim repertuarem i swobodniejszą atmosferą – na scenie letniej.

 

I cześć - Sala koncertowa

Sławomir Chrzanowski - dyrygent
Katarzyna Jaracz - wokal
Orkiestra Symfoniczna PFB
Krzysztof Dąbrowski - prowadzenie

Program:

Henryk Wars - Powróćmy jak za dawnych lat - suita (opr. W. Świderski)
Henryk Wars - Miłość ci wszystko wybaczy z filmu Szpieg w masce
Waldemar Kazanecki - Walc Barbary z filmu Noce i dnie
Wojciech Kilar - Wokaliza z filmu Dziewiąte wrota
John Barry - James Bond Medley
Dolly Parton - I will always love you z filmu Bodyguard
Howard Shore - Suita z muzyki do filmu Władca Pierścieni
Ennio Morricone - Nella Fantasia z filmu Misja
Henry Mancini - Moon River
Claude-Michel Schönberg - Wyśniłam sen z musicalu Nędznicy
John Williams - Motyw główny z filmu Szczęki
Leigh Harline/Ned Washington - When you wish upon a Star z filmu Pinokio
John Williams - Marsz imperialny z filmu Imperium kontratakuje

 

II część - Scena letnia

Chłopcy kontra Basia:
Barbara Derlak - śpiew, harfa
Marcin Nenko - kontrabas
Mateusz Modrzejewski - perkusja
Tomek Waldowski - gitara, lap steel, klawisze
Łukasz Korybalski - trąbka, klawisze

 

Chłopcy kontra Basia starają się tworzyć muzykę świeżą, nieuchwytną; dbają o tę swoistość, lubują się w nieoczywistych rozwiązaniach muzycznych i tekstowych, rozsmakowują się w szeleszczących głoskach, baśniowych historiach, długich frazach kontrabasu, nieregularnych rytmach. Czasami czerpią z tradycji jazzu, ale na tyle subtelnie, aby nie wpaść w jego ramy.
Fascynują się dawnymi melodiami kościelnymi, surowymi pieśniami obrzędowymi, balladami, ale zaraz wykonują stylistyczny zwrot, tak że nie sposób określić ich jak zespół folkowy. Ich serce stanowi akustyczne brzmienie kontrabasu, perkusji i dziewczęcego głosu. I tekst. Chłopcy kontra Basia bowiem szczególnie upodobali sobie formułę piosenki-opowieści.
Snują więc swoje historie z morałem, dziejące się w krajobrazach dawnej wsi, zaczarowanego miasta, bajkowego „za górami, za lasami”, nadając starym ludowym motywom nowe życie i sensy.

Chłopcy kontra Basia powstali w 2009 w Krakowie. Wydali dotychczas EP i dwie płyty („Oj tak!” i „O”) obydwie nominowane do nagrody muzycznej Fryderyk. Obecnie przygotowują trzeci album. Są autorami i wykonawcami muzyki do spektakli Eweliny Marciniak: „Morfina” w Teatrze Śląskim, „Portret Damy” w Teatrze Wybrzeże i „W 80 dni dookoła świata. Tam i z powrotem” w Teatrze Śląskim w reżyserii Roberta Talarczyka. Mają na koncie 9 lat wspólnego grania, mnóstwo koncertów i spektakli i dużo - z tytułu ich wszystkich – radości.


Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.



Powiązane