Klasycznie Niepoważni: sopran, głos nad głosami w Warszawie

Bilety na koncert Klasycznie Niepoważni: sopran, głos nad głosami w Warszawie - 21-09-2019

Koncert Klasycznie Niepoważni: sopran, głos nad głosami w Warszawie

Dorota Szczepańska

21.09.2019 19:00

Warszawa(Mazowieckie) - Sala widowiskowa Broadway


Sala: Broadway
Wstęp: 15 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr


Arie z oper Händla, Mozarta, Pucciniego i Rossiniego oraz kameralne pieśni nawiązujące do folkloru krajów europejskich. Spotkanie ze śpiewaczką operową Dorotą Szczepańską (sopran) poprowadzi Jakub Szafrański.






DOROTA SZCZEPAŃSKA

Absolwentka Szkoły Muzycznej I i II st. im. G. Bacewicz w Warszawie w klasie gitary Leszka Potasińskiego i warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie śpiewu Małgorzaty Marczewskiej (dyplom z wyróżnieniem). Swoje umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Teresy Księżak, Zofii Witkowskiej, Claudii Visca w Wiedniu oraz uczestnicząc w kursach mistrzowskich Petera Berne, Anity Garanča, Evy Blahová, James’a Oxley, Dirka Snellings, Anny Radziejewskiej, Artura Stefanowicza, Jadwigi Rappe i in. Obecnie pozostaje pod opieką artystyczną Marka Rzepki studiując Soloklasse oraz Kammermusik Liedgestaltung u Jana Philipa Schulze w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hannoverze.
Wykonała główną partię w „Semele” G.F. Haendla pod batutą Howarda Armana w Hannoverze. Brała udział w dwóch światowych premierach oper barokowych : wystąpiła, jako Tamiri w „Semiramide riconosciuta” L. Vinci pod batutą Marco Vitale razem z Royal Baroque Ensemble w Teatrze Stanisławowskim w ramach II Festiwalu Oper Barokowych Dramma Per Musica w Warszawie, a także jako Segimiro w operze „Arminio” A. Hasse’go wystawionego m.in w Pradze, razem z {oh!} Orkiestra Historyczna pod dyrekcją Martyny Pastuszki.
Wraz z orkiestrą Sinfonia Varsovia dokonała nagrania muzyki do baletu „Stín” B. Martinů pod batutą Iana Hobsona w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. W 2016 roku nagrała dwa dzieła Krzysztofa A. Janczaka„Ave Maria” razem z London Symphony Orchestra pod batutą Lee Reynoldsa oraz muzykę do filmu „Zerwany kłos”, razem z Polską Orkiestrą Radiową – nagrań dokonał Rafał Paczkowski. W 2018 roku nagrała partię sopranową zrekonstruowanej „Messa di Gloria Es dur” Giovanni Simone Mayr’a pod batutą Franza Hauk’a w zabytkowym Asamkirche podczas Allgemein Festlicher Musiksommer Festival w Ingolstadt. W 2019 nagrała cykl pieśni „Słopiewnie” Karola Szymanowskiego razem z pianistą – Justusem Zeyenem.
Brała udział w dwóch produkcjach uczelnianych występując na scenie kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie jako Anna w „Buncie Żaków” T. Szeligowskiego pod batutą Łukasza Borowicza oraz w Warszawskiej Operze Kameralnej jako Clarice w „L’amante di tutte” B. Galuppiego pod batutą Tadeusza Karolaka. Artystka wystąpiła także, jako Palmide w „Argenore” Wilhelminy von Bayreuth pod batutą Justusa Thorau w Schlosstheater w Rheinsbergu, a także jako Susanna w „Le nozze di Figaro” W.A. Mozarta pod batutą Andrzeja Borzyma jr.
Z dzieł sakralnych i oratoryjnych wykonała m.in. „Requiem d‐moll” W. A. Mozarta razem z Sinfonia Varsovia na festiwalu Mazowsze w Koronie pod batutą Ewy Strusińskiej oraz w NOSPR razem z {oh!} Orkiestrą Historyczną, Martyną Pastuszką i The Marian Consort. Partię Maddaleny w „La Resurrezione” G.F. Haendla pod dyrekcją Agaty SapiechyAnny Radziejewskiej. Partię Hanne z oratorium „Pory roku” J. Haydn’a wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Dolnośląskiej pod batutą Jerzego Swobody w projekcie finansowanym przez UE „Haydn w Euroregionie Nysa”. Partię sopranową w „Glorii” A. Vivaldiego pod batutą Wojciecha Rodka – koncert kończący sezon artystyczny Filharmonii Rzeszowskiej.„Wielką Mszę c‐moll” Mozarta, którą wykonała m.in. na XI Festiwalu Triduum Caecilianum wraz z Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego pod batutą Tadeusza Wicherka, a także partię sopranową w „Stabat Mater” G.B. Pergolesego, „Requiem” Faurego, „Juditha Thriumphans” A. Vivaldiego w partii Vagausa i in.
Sopranistka uczestniczyła w wielu koncertach i międzynarodowych festiwalach m.in. na Festiwalu Baroque Factory, Lied Festival w Hannoverze, Festiwalu Filmowym Transatlantyk na zaproszenie Jana A.P. Kaczmarka razem z Transatlantyk Symphony Orchestra pod batutą Macieja Sztora. Na Festiwalu Allegro Vivo w Horn razem z Tschechische Philharmonie Brünn pod batutą Bijan Khadem‐Missagh. Na Festiwalu Kolory Polski organizowanym przez Filharmonię Łódzką. Na XIV Festiwalu Telemannowskim. Na Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy‐Zdroju wraz z Krynicką Orkiestrą Zdrojową pod batutą Mieczysława Smydy. Zaprezentowała pieśni Raul’a Koczalskiego na Letnim Festiwalu Pieśni Kompozytorów Polskich. Wystąpiła także na Festiwalu Legnickie Conversatorium Organowe wykonując m.in. „Magnificat” Michała Sławeckiego na koncercie finałowym wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Sławomira Bronka oraz „Rapsod” Stanisława Moryty pod batutą Szymona Morusa. Zaśpiewała również na Festiwalu Strefa Ciszy wykonując hiszpańską muzykę wraz z Leszkiem Potasińskim.
Brała udział w wykonaniu wielu dzieł Grzegorza Duchnowskiego t.j. „Missa pro peccatis mundi” (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Leżajsku), prawykonaniu „Missa de angelis” (2012), w 2014 w prawykonaniu „Fugi dłoni” w Filharmonii Narodowej wraz z Kameralną Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą Jakuba Chrenowicza, w 2015 w prawykonaniu „W malinowym chruśniaku” na Festiwalu Prawykonań w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, a w 2016 w prawykonaniu „Stabat Mater” razem z Orkiestrą Filharmonii Gorzowskiej pod batutą Moniki Wolińskiej.
Sopranistka ma w swoim repertuarze również utwory rozrywkowe, piosenkę aktorską, kompozycje jazzowe oraz musicalowe. Zainicjowała także powstanie Kwartetu, prezentującego głównie muzykę kompozytorów hiszpańskich, włoskich i argentyńskich. Zespół współtworzą : Mirosław Feldgebel, Leszek PotasińskiTomasz Strahl. Wystąpiła w słynnej Filharmonii Dowcipu razem z Waldemarem Malickim. Zaprezentowała się na koncercie w Teatrze Syrena u boku Jacka Kawalca wykonując wraz z Piotrem Rafałko i orkiestrą Romantica utwory okresu międzywojennego. Brała udział także w projekcie „Kasia i Pippi na tropie” w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego występując u boku Katarzyny Stankiewicz, Dominiki Kluźniak, Katarzyny StoparczykSambora Dudzińskiego.