Chopin nad wodami Motławy'20 - Paweł Rydel w Gdańsku

Bilety na koncert Chopin nad wodami Motławy'20 - Paweł Rydel w Gdańsku - 24-07-2020

Koncert Chopin nad wodami Motławy'20 - Paweł Rydel w Gdańsku

Paweł Rydel , Chopin nad Wodami Motławy

24.07.2020 20:30

Gdańsk(Pomorskie) - Filharmonia Bałtycka


Program: 
Fryderyk Chopin - Ballada As-dur op. 47
Johannes Brahms - 4 Ballady op. 10
Juliusz Zarębski - Ballada g-moll op. 18
Fryderyk Chopin - Ballada g-moll op. 23
Bilet rodzinny - 55 zł
Cena karnetowa przy wyborze 4 koncertów: bilet normalny - 16 zł, bilet ulgowy - 10 zł (zakup tylko w kasie) 
 
Gdański pianista wykształcony w rodzinnym mieście pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń i prof. Waldemara Wojtala. Jest profesorem i kierownikiem Katedry Fortepianu gdańskiej Akademii Muzycznej. W trakcie i po ukończeniu studiów doskonalił swe umiejętności na wielu kur-sach pianistycznych solowych i muzyki kameralnej, pracując pod kierunkiem takich profesorów, jak: Andrzej Jasiński, Kevin Kenner, Jean-Paul Sevilla, Andrzej Tatarski (w zakresie kameralistyki także Jadwiga Kaliszewska, Mark Lubotsky, Henry Meyer, Marek Moś i Maria Szwajger-Kułakowska). Jest laureatem najwyższych nagród w konkursach pianistycznych i kameralnych, m.in.: I Ogólnopol-skiego Konkursu o Stypendia im. F. Liszta we Wrocławiu (1991), III Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy (1994), I Konkursu Muzyki Kameralnej w Zakopanem w r. 1998 (ze skrzypkiem A. Kacprzakiem) oraz nagrody Jury na Konkursie Pianistycz-nym w Bremen (Niemcy) w 1999 r. Prowadzi regularną działalność koncertową jako solista i kame-ralista, występując w wielu miejscach w Polsce i innych krajach Europy (m.in. Rosja, Niemcy, Nor-wegia, Ukraina, Włochy).
Jego zainteresowania artystyczne obejmują przede wszystkim muzykę XIX i XX w., w tym szcze-gólnie twórczość R. Maciejewskiego i O. Messiaena, choć pianista nie stroni także od muzyki epok wcześniejszych. Jego wykonanie fragmentów „Vingt Regards...” O. Messiaena było podstawą filmu Joanny Malinowskiej „Dwadzieścia spojrzeń”.
Jest niestrudzonym propagatorem muzyki polskiej, jako jeden z bardzo nielicznych pianistów ma w swoim repertuarze takie dzieła jak: Koncert fortepianowy d-moll op. 60 „Słowiański” F. Nowowiejskiego, czy Partitę, Mazurki, Sonatinę i Etiudę W. Żuławskiego. Nagrał kilka płyt z muzyką polską, m.in. pierwsze rejestracje fonograficzne Sonat na klarnet i fortepian W. Friemanna i S. Kisielewskiego oraz transkrypcje utworów F. Chopina, J. Zarębskiego, I.J. Paderewskiego, K. Szymanowskiego, A. Zarzyckiego na klarnet i fortepian z klarnecistą Karolem Respondkiem.