Czarodziejska miłość - koncert symfoniczny z cyklu bez canto w Zielonej Górze
Czarodziejska miłość - koncert symfoniczny z cyklu bez canto w Zielonej Górze
Iwona Socha , Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej , Czesław Grabowski
20.11.2020 19:00
Zielona Góra(Lubuskie) - Filharmonia Zielonogórska im. Tadeusza Bairda
„Czarodziejska miłość” - koncert symfoniczny z cyklu bel canto
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej
Czesław Grabowski – dyrygent
Iwona Socha – sopran
Program: M. de Falla – Czarodziejska miłość
V. Lobos – Bachianas Brasileira
M. Ravel - Pavana
G. Bizet – Aria Micaeli z op. Carmen
L. Delibes – Dziewczęta z Kadyksu
Muzyka I połowy XX wieku w stylistyce hiszpańsko-francuskiej o zabarwieniu folklorystycznym. Każdy z utworów prezentowanych podczas dzisiejszego koncertu zajmuje szczególne miejsce w literaturze muzycznej.
Czarodziejska miłość (1915) Manuela de Falli– suita z jednoaktowego baletu ewokującego magiczny świat Cyganów, czerpiąc obficie z folkloru andaluzyjskiego, z popularnym Tańcem ognia.
Bachianas Brasileras (1938/45) Heitora Villa-Lobosa - brazylijskiego kompozytora związanego z francuskim środowiskiem kompozytorów pocz. XX wieku. Aria na sopran i orkiestrę to piąta część cyklu dziewięciu suit nawiązujących ideowo do muzyki J.S.Bacha jednak stworzonych w oryginalnym, indywidualnym stylu Lobosa.
Pawana (1899/1910) Maurycego Ravela - odnosząca się do hiszpańskiego malarstwa, stanowiąca stylizację dawnych form muzycznych - to pierwsze bardziej znane dzieło kompozytora, dziś ikona muzyki orkiestrowej z jej charakterystycznym melodycznym motywem czołowym.
Obok dzieł stricte orkiestrowych znajdą się nawiązania operowe - Carmen i Dziewczęta z Kadyksu.
Czarodziejska miłość (1915) Manuela de Falli– suita z jednoaktowego baletu ewokującego magiczny świat Cyganów, czerpiąc obficie z folkloru andaluzyjskiego, z popularnym Tańcem ognia.
Bachianas Brasileras (1938/45) Heitora Villa-Lobosa - brazylijskiego kompozytora związanego z francuskim środowiskiem kompozytorów pocz. XX wieku. Aria na sopran i orkiestrę to piąta część cyklu dziewięciu suit nawiązujących ideowo do muzyki J.S.Bacha jednak stworzonych w oryginalnym, indywidualnym stylu Lobosa.
Pawana (1899/1910) Maurycego Ravela - odnosząca się do hiszpańskiego malarstwa, stanowiąca stylizację dawnych form muzycznych - to pierwsze bardziej znane dzieło kompozytora, dziś ikona muzyki orkiestrowej z jej charakterystycznym melodycznym motywem czołowym.
Obok dzieł stricte orkiestrowych znajdą się nawiązania operowe - Carmen i Dziewczęta z Kadyksu.
Koncertomania poleca wydarzenia i koncerty w Zielonej Górze