Kožená / La Cetra / Monteverdi & Berio / Festiwal Eufonie

Bilety na Kožená / La Cetra / Monteverdi & Berio / Festiwal Eufonie

Kožená / La Cetra / Monteverdi & Berio / Festiwal Eufonie

różni wykonawcy

22.11.2020 19:30

Warszawa(Mazowieckie) - Teatr Wielki - Opera Narodowa


Wieczór wypełniony brzmieniami mistrzów włoskiego baroku na III Międzynarodowym Festiwalu Eufonie!
To nie jest muzyka, którą często można usłyszeć w salach koncertowych. Z tym większą przyjemnością zapraszamy na podróż w czasie – do Włoch z przełomu XVII i XVIII wieku, kiedy to w Europie rozkwitła muzyka organowa i smyczkowa, popularność zyskiwała opera, a publiczność zasłuchiwała się w pierwszych sonatach i uwerturach.
W repertuarze tego wieczoru barokowi mistrzowie: Marco Uccellini, Claudio Monteverdi, Tarquinio Merula, Biagio Marini oraz współcześni kompozytorzy - Marko Ivanović i Luciano Berio. Ich pieśni zinterpretuje Magdalena Kožená - wybitna czeska śpiewaczka operowa, a towarzyszyć jej będzie grający na klawesynie Andrea Marcon oraz specjalizująca się w barokowych brzmieniach La Cetra Barockorchester Basel. Muzykę uzupełnią kostiumy, scenografia i rekwizyty przygotowane specjalnie na ten koncert.
Sprzedaż biletów ruszy wkrótce.
Koncert będzie można zobaczyć na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej oraz w streamingu.
---
Monteverdi & Berio: Con che soavi accenti
Marco Uccellini (1603–1680)
Aria quinta, sopra la Bergamasca a tre z Sonate, arie e correnti op. 3 (1643)
Claudio Monteverdi (1567–1643)
Disprezzata regina (Ottavia – Akt I, scena 5) z L'Incoronazione di Poppea (1642)
Tarquinio Merula (1595–1665)
Folle è ben che si crede z Curtio precipitato et altri capricii, Libro secondo op. 13 (1638)
Tarquinio Merula
Sonata XXIV, Ballo detto Pollicio z Canzoni overo sonate concertante per chiesa e camera op. 12 (1637)
Claudio Monteverdi
Si dolce è il tormento z Quarto scherzo delle, Ariose Vaghezze (1624)
Dario Castello (1590–1658)
Sonata XV a quattro z Sonate concertate in stil moderno, Libro secondo (1629)
Marko Ivanović (ur. 1976)
Ariadne has a problem do tekstu Ondřeja Havelki (2015/2016)
Luciano Berio (1925–2003)
Sequenza III na głos żeński (1965/1966)
Przerwa
Biagio Marini (1594–1663)
Passacaglio a quattro z Per ogni sorte di strumento musicale diversi generi di sonate, da chiesa, e da camera op. 22 (1655)
Claudio Monteverdi
Il combattimento di Tancredi e Clorinda z Madrigali guerrieri et amorosi, Libro ottavo (1638)
_____
Magdalena Kožená – mezzosopran
Andrea Marcon – klawesyn, dyrygent
La Cetra Barockorchester Basel
Ondřej Havelka – scenografia, reżyseria
Martin Černý – rekwizyty
Daniela Flejšarová, Kateřina Štefková – kostiumy
Lukáš Pondělíček – oświetlenie
 
----
II Międzynarodowy Festiwal Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej Eufonie
Romantyzm w Europie Środkowo-Wschodniej
20 – 28 listopada 2020 r.
Organizatorzy: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury
Mecenas: PKN ORLEN
 
----
 
The evening will be filled with the sounds of the masters of the Italian Baroque at the 3rd International Festiwal Eufonie!
This music cannot be often heard in concert halls. We are all the more pleased to invite you on a journey back in time – to Italy at the turn of the 17th and 18th centuries, when organ and string music flourished in Europe, opera gained popularity, and the audience listened to the first sonatas and overtures.
This evening's repertoire includes Baroque masters: Marco Uccellini, Claudio Monteverdi, Tarquinio Merula, Biagio Marini and contemporary composers - Marko Ivanović and Luciano Berio. Their songs will be interpreted by Magdalena Kožená - an outstanding Czech opera singer, accompanied by Andrea Marcon, who plays the harpsichord and La Cetra Barockorchester Basel specializing in baroque sounds. The music will be complemented by costumes, set design and props prepared especially for this concert.
Ticket sales start soon.
The concert will be available live at the Teatr Wielki - Polish National Opera and in streaming.
---
Monteverdi & Berio: Con che soavi accenti
Marco Uccellini (1603–1680)
Aria quinta, sopra la Bergamasca a tre from Sonate, arie e correnti op. 3 (1643)
Claudio Monteverdi (1567–1643)
Disprezzata regina (Ottavia – Act I, scene 5) from L'Incoronazione di Poppea (1642)
Tarquinio Merula (1595–1665)
Folle è ben che si crede from Curtio precipitato et altri capricii, Libro secondo op. 13 (1638)
Tarquinio Merula
Sonata XXIV, Ballo detto Pollicio from Canzoni overo sonate concertante per chiesa e camera op. 12 (1637)
Claudio Monteverdi
Si dolce è il tormento from Quarto scherzo delle, Ariose Vaghezze (1624)
Dario Castello (1590–1658)
Sonata XV a quattro from Sonate concertate in stil moderno, Libro secondo (1629)
Marko Ivanović (ur. 1976)
Ariadne has a problem to the text of Ondřeja Havelki (2015/2016)
Luciano Berio (1925–2003)
Sequenza III - female voice (1965/1966)
Break
Biagio Marini (1594–1663)
Passacaglio a quattro from Per ogni sorte di strumento musicale diversi generi di sonate, da chiesa, e da camera op. 22 (1655)
Claudio Monteverdi
Il combattimento di Tancredi e Clorinda from Madrigali guerrieri et amorosi, Libro ottavo (1638)
_____
Magdalena Kožená – mezzo-soprano
Andrea Marcon –harpsichord, conductor
La Cetra Barockorchester Basel
Ondřej Havelka – scenography, direction
Martin Černý – props
Daniela Flejšarová, Kateřina Štefková – costumes
Lukáš Pondělíček – lighting
 
----
III International Music Festival of Central and Eastern Europe
Romanticism in Central and Eastern Europe
20 – 28 of November 2020
Organizer: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury
Patron: PKN ORLEN



Powiązane