XIX Festiwal Muzyki Romantycznej-Orkiestra Sinfonia Viva pod dyrekcją Tomasz Radziwonowicza

Bilety na XIX Festiwal Muzyki Romantycznej-Orkiestra Sinfonia Viva pod dyrekcją Tomasz Radziwonowicza

XIX Festiwal Muzyki Romantycznej-Orkiestra Sinfonia Viva pod dyrekcją Tomasz Radziwonowicza

Rafał BARTMIŃSKI , SINFONIA VIVA , Tomasz Radziwonowicz , Paulina Tuzińska

14.11.2021 17:00

Skierniewice(Łódzkie) - Kinoteatr Polonez


Na powyższe koncerty będzie do nabycia karnet w cenie 90 zł.
Bilety do nabycia w kasach Kinoteatru „Polonez” oraz poprzez system sprzedaży internetowej.
Karnety do nabycia wyłącznie w kasach Kinoteatru „Polonez”.

XIX FESTIWAL MUZYKI ROMANTYCZNEJ-Koncert finałowy
Festiwal Muzyki Romantycznej wiernie realizuje ideę sprawiania przyjemności widzom i słuchaczom z obcowania z muzyką klasyczną, romantyczną. To wyjątkowe przedsięwzięcie kulturalne, realizowane w Skierniewicach stało się już bardzo rozpoznawalną marką. Festiwal cieszy się dużym zainteresowaniem melomanów i uznaniem w środowisku artystów. Przez lata gościliśmy na Festiwalu wybitnych muzyków, a i w tym roku na nasze zaproszenie odpowiedziały same znakomitości.

Orkiestra Sinfonia Viva pod dyrekcją Tomasz Radziwonowicza
Paulina Tuzińska – sopran, Rafał Bartmiński – tenor

Aria Krysi z operetki Ptasznik z Tyrolu Carla Zellera – Paulina Tuzińska
Aria Mannon z operetki Faworyta Roberta Stolza – Paulina Tuzińska
Aria Su Chonga Twoim jest serce me z operetki Kraina uśmiechu Franza Lehára – Rafał Bartmiński
Aria Sandora Wielka sława to żart z operetki Baron cygański Johanna Straussa – Rafał Bartmiński
Duet Sylwii i Edwina Co się dzieje, oszaleję z operetki Księżniczka czardasza Imre Kálmána – Paulina Tuzińska i Rafał Bartmiński
Duet Hanny i Daniły Usta milczą, dusza śpiewa z operetki Wesoła wdówka Ferenca Lehára – Paulina Tuzińska i Rafał Bartmiński
Uwertura do operetki Lekka kawaleria Franza von Suppé
Uwertura do operetki Zemsta nietoperza Johanna Straussa syna
Walc Nad pięknym, modrym Dunajem Johanna Straussa syna
Marsz Radetzky’ego Johanna Straussa ojca

Opis artystów
Paulina Tuzińska
Sopran. Absolwentka wydziałów wokalno-aktorskich Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie oraz Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz (Austria).
Swoją karierę sceniczną rozpoczęła od następujących produkcji operowych: „Suor Angelica” Giacomo Pucciniego (2015, rola Osminy i Novizii, UMFC), „Don Giovanni” Wolfganga Amadeusza Mozarta (2016, rola Zerliny, Warszawska Opera Kameralna), „Die Zauberflöte”, Wolfganga Amadeusza Mozarta (2018, rola Papageny, Teatr Muzyczny, Lublin), „Dialogues des carmélites”, Francisa Poulenca (2018, rola Mère Marie, MUMUTH, Graz) oraz „Il Trespolo Tutore” Alessandro Stradelli (2018, rola Artemisii, Teatr Collegium Nobilium, Warszawa), które była światową prapremierą tego dzieła, wydaną w grudniu 2018 w formie płyty DVD przez Wydawnictwo DUX.
W poprzednich sezonach występowała także jako Barbarina w ,,Le nozze di Figaro” w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza (Warszawska Opera Kameralna) oraz Amaranta w operze „La fedeltà premiata” Josepha Haydna, pod batutą Franka Cramera, w reżyserii Oliviera Tambosi’ego (2019, MUMUTH Graz).
W grudniu 2019 zadebiutowała na deskach Opery w Graz (Austria) jako Serpina w operze ,,La serva padrona” Giovanniego Pergolesiego w reżyserii Anette Wolf. W tym teatrze kreowała również postać Yvette w operze „Pasażerka” Mieczysława Weinberga pod batutą Rolanda Kluttiga, w reżyserii Nadji Loschky. Kolejne produkcje w Operze w Graz, w których wzięła udział to „Le nozze di Figaro” (Barbarina) oraz w wersji koncertowej – „Così fan tutte” Wolfganga Amadeusza Mozarta (Despina). W najbliższym czasie wystąpi jako Stefanina w operze „Il giovedì grasso” Gaetano Donizettiego w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza (Warszawska Opera Kameralna).
W swoim repertuarze posiada również liczne dzieła oratoryjne. W ostatnich latach występowała m.in. w ramach Festiwalu Dramma per Musica z towarzyszeniem orkiestry Royal Baroque Ensemble pod dyrekcją Andrzeja Borzyma (Missa Votiva Jana Dismasa Zelenki, ZWV 18), z orkiestrą Sinfonia Viva pod batutą Tomasza Radziwonowicza (Magnificat Antonio Vivaldiego, RV 611 oraz Sabat Mater Emanuela d’Astorgi) oraz „Les leçons de ténèbres” François Couperina pod dyrekcją Lillianny Stawarz.

Rafał Bartmiński
Tenor, absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Eugeniusza Sąsiadka. Laureat III miejsca na XI Konkursu Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu w 1988. W 2007 zdobył drugie miejsce i 11 nagród pozaregulaminowych podczas VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie. Już w trakcie studiów rozpoczął intensywną działalność koncertową. Na scenie operowej zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, z którym stale współpracuje, wykonując główne partie tenorowe. Artysta ma za sobą również udany debiut w Teatrze Bolshoi w Moskwie.
Rafał Bartmiński śpiewał na scenach wielu oper, teatrów i sal koncertowych, m.in.: Opery Wrocławskiej, Krakowskiej, Podlaskiej, Latvian National Opera w Rydze, Wexford Opera Festival, Oper Wiesbaden, Teatro Real w Madrycie, Opera Bastille i Théâtre du Châtelet w Paryżu, Opernhaus w Wuppertal, Muncipial Auditorium w Hajfie, International Convention Centre w Jerozolimie. Artysta prowadzi także bardzo bogatą działalność koncertową. Jako czołowy wykonawca partii tenorowych w utworach Krzysztofa Pendereckiego czy innych kompozytorów występował z wieloma najlepszymi orkiestrami i filharmoniami, m.in. z Izraela, Niemiec, Hiszpanii i Polski. Współpracuje ze znakomitymi dyrygentami i reżyserami. Dokonał wielu nagrań płytowych, wśród nich nagrodzone Fryderykiem w 2009 „Msze” Stanisława Moniuszki i „Oratorio la morte di San Filippo Neri” Pasquale Anfossiego (nagroda Złoty Orfeusz 2015). Rafał Bartmiński wystąpił również jako aktor dramatyczny w Teatrze Telewizji, w „Sesji Castingowej” w reżyserii Krzysztofa Zanussiego oraz spektaklu Andrzeja Domalika „Maria Callas – master class” u boku Krystyny Jandy. Artysta został uhonorowany „Małym Berłem” Fundacji Kultury Polskiej przez Marię Fołtyn jako propagator muzyki Stanisława Moniuszki.

Orkiestra Sinfonia Viva pod dyrekcją Tomasza Radziwonowicza
Sinfonia Viva – Najbardziej wszechstronna muzycznie orkiestra w Polsce
Orkiestra Sinfonia Viva powstała w 1998 roku z inicjatywy kompozytora, aranżera i dyrygenta – Tomasza Radziwonowicza. Wieloletnia działalność orkiestry to bogaty i szeroki dorobek artystyczny w muzyce klasycznej, jazzowej i filmowej, imponująca dyskografia – ponad 50 albumów, wiele koncertów w kraju i za granicą. Sinfonia Viva to młodzi, utalentowani muzycy, absolwenci Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, grający z pasją, profesjonalizmem i uśmiechem.
Współpracując z innym artystami oraz samodzielnie orkiestra otrzymała aż 9 nominacji do Nagród Muzycznych Fryderyk m.in.: Muzyka i Ekran II (2001), Henryk Miśkiewicz Uniesienie (2005), Andrzej Smolik 3 (2006), Zeidler, Niestrawski Musica Sacromontana VII (2013). Za album Pasquale Anfossi Musica Sacromontana IX (2014) otrzymała prestiżową francuską nagrodę Złotego Orfeusza, przyznawaną przez Académie du disque lyrique we Francji. Nagrodę Fryderyk 2010 orkiestra otrzymała za album Miki Urbaniak Closer. Sinfonia Viva jest orkiestrą najczęściej wybieraną do współpracy przez artystów takich jak: Krzysztof Herdzin, Maryla Rodowicz, Henryk Miśkiewicz, Anna Maria Jopek, Krzesimir Dębski.
W powiększonym składzie, pod nazwą Classic Entertainment współpracowała z legendarną grupą YES, z którą odbyła tournée po Europie, promując płytę Magnification. W lutym 2010 roku amerykański wahadłowiec Endeavour zabrał w kosmos kopię rękopisu Preludium A-dur op. 28 nr 7 i płytę z muzyką Fryderyka Chopina w wykonaniu Karola Radziwonowicza i Sinfonii Viva, przyłączając się tym samym do światowych obchodów 200. rocznicy urodzin wielkiego kompozytora.
W 2012 roku ukazał się płyta Grégoire Mareta gdzie obok takich artystów jak: Mark Kibble, Alvin Chea, Cassandra Wilson, Raul Midon, Toots Thielemans, Marcus Miller wystąpiła Sinfonia Viva. Wszystko to sprawia, iż Sinfonia Viva jest jedną z najbardziej wszechstronnych na polskim rynku orkiestr, której repertuar oparty jest na wysokim poziomie wykonawczym, sięga od utworów muzyki poważnej do rozrywkowej.
Ostatnia, klasyczna płyta orkiestry Muzyka Polska, wydana przez Polskie Radio, otrzymała nominację do International Classical Music Awards 2017 w kategorii Best Collection.

Tomasz Radziwonowicz
Jedna z ciekawszych postaci polskiej muzyki klasycznej; skrzypek – solista, aranżer, kompozytor, dyrygent, założyciel kwintetu smyczkowego I Solisti di Varsavia oraz orkiestry Sinfonia Viva. Jako lider obu projektów stworzył doceniony i liczący się w kraju, jak i zagranicą, dorobek artystyczny. Tomasz Radziwonowicz jako pierwszy dokonał opracowań na fortepian i kwintet smyczkowy wszystkich utworów Fryderyka Chopina na fortepian z towarzyszeniem orkiestry.
Po ukończeniu w 1978 roku Akademii Muzycznej, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Ireny Dubiskiej, pracował w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W latach 1981-1982 był solistą i II koncertmistrzem w Filharmonii w Las Palmas, gdzie założył kwintet smyczkowy Camerata Musica Viva. Rozwijał tam solową działalność koncertową, wykonując m.in. koncert podwójny a-moll J. Brahmsa (z Urszulą Wejman) oraz Symfonię koncertującą Es-dur KV 364 W.A. Mozarta. W roku 1987 wraz z Karolem Radziwonowiczem w ramach Dni Muzyki Henryka Wieniawskiego dokonał prawykonania Wielkiej Sonaty na skrzypce i fortepian Henryka Wieniawskiego. W roku 1990 założył kwintet smyczkowy I Solisti di Varsavia, z którym rozpoczął czynną działalność koncertową w kraju i za granicą (Niemcy, Francja, Rosja, Kanada, Cypr) oraz nagraniową dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Z kwintetem nagrał 8 albumów m.in. z Karolem Radziwonowiczem komplet dzieł F. Chopina na fortepian i orkiestrę w opracowaniu na kwintet smyczkowy, za który otrzymał nominację do nagrody Fryderyk 1998 w kategorii Muzyka Kameralna.
W 1998 roku założył orkiestrę Sinfonia Viva, z początku pomyślaną jako projekt kameralny, jednak – w zależności od potrzeb występującą również w większych składach. Liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane dla Sinfonii Viva zaowocowały wieloma koncertami w Polsce i za granicą (Niemcy, Hiszpania).
Tomasz Radziwonowicz jest jednym z czynnie działających propagatorów dzieł kultury polskiej w kraju i na świecie. Interesuje się szeroko pojętą sztuką muzyczną w wielu jej aspektach. Jest autorem najróżniejszych opracowań od muzyki poważnej do rozrywkowej, jak również kolęd (ponad 150 aranżacji) i standardów jazzowych. Do jego kompozycji należą m.in. Koncert na wiolonczelę i smyczki, 3 myśli na wibrafon i wiolonczelę, Antyfona na sopran chór mieszany i 10 instrumentów smyczkowych. Pieśni do słów Karola Wojtyły, Missa nocturna, której prawykonanie odbyło się w kwietniu 2016 roku uświetniając 1050 rocznicę Chrztu Polski. Ostatnio w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie miało miejsce prawykonanie Koncertu skrzypcowego z udziałem Voytka Proniewicza i orkiestry Sinfonia Viva pod batutą kompozytora.