XIX Festiwal Muzyki Romantycznej-Krzysztof Herdzin – Impressions On Paderewski-jazzowe interpretacje utworów Ignacego Jana Paderewskiego - recital fortepianowy

Bilety na XIX Festiwal Muzyki Romantycznej-Krzysztof Herdzin – Impressions On Paderewski-jazzowe interpretacje utworów Ignacego Jana Paderewskiego - recital fortepianowy

XIX Festiwal Muzyki Romantycznej-Krzysztof Herdzin – Impressions On Paderewski-jazzowe interpretacje utworów Ignacego Jana Paderewskiego - recital fortepianowy

Krzysztof Herdzin

11.11.2021 17:00

Skierniewice(Łódzkie) - Muzeum Historyczne Skierniewic


Bilety do nabycia w kasach Kinoteatru „Polonez” oraz poprzez system sprzedaży internetowej.
Karnety do nabycia wyłącznie w kasach Kinoteatru „Polonez”.

  1. Festiwal Muzyki Romantycznej wiernie realizuje ideę sprawiania przyjemności widzom i słuchaczom z obcowania z muzyką klasyczną, romantyczną. To wyjątkowe przedsięwzięcie kulturalne, realizowane w Skierniewicach stało się już bardzo rozpoznawalną marką. Festiwal cieszy się dużym zainteresowaniem melomanów i uznaniem w środowisku artystów. Przez lata gościliśmy na Festiwalu wybitnych muzyków, a i w tym roku na nasze zaproszenie odpowiedziały same znakomitości.

Krzysztof Herdzin – Impressions On Paderewski
jazzowe interpretacje utworów Ignacego Jana Paderewskiego - recital fortepianowy

Krzysztof Herdzin
Powiedzieć o Krzysztofie Herdzinie, że jest muzykiem wszechstronnym i tytanem pracy, to nic nie powiedzieć. Ten pianista, kompozytor, aranżer, dyrygent i producent muzyczny równie dobrze czuje się w żywiole jazzowym (grał w zespołach Jana Ptaszyna Wróblewskiego i Zbigniewa Namysłowskiego, sam jest band leaderem), popie (współpracował m.in. z Anną Marią Jopek, Marylą Rodowicz i Edytą Geppert), muzyce współczesnej (za co był wielokrotnie nominowany do Fryderyka), filmie i teatrze.
W utworach Paderewskiego usłyszał znakomity zaczyn do jazzowej reinterpretacji i śmiałych improwizacji. Zachowując wierność duchowi oryginałów – w tym słynnego Menueta G-dur – Herdzin nie tylko daje popis pianistycznej wirtuozerii, ale szuka dla kompozycji trzeciej drogi, pomiędzy szlachetną koturnowością muzyki poważnej, a żywiołowością i humorem właściwym jazzowi. Jaki jest Paderewski Herdzina? Na pewno uniwersalny, chwilami zawadiacki, grany z pasją, humorem i zaskakująco aktualny – tematy sprzed ponad stu lat okazały się wdzięcznym tworzywem do snucia wartkich opowieści z odniesieniami do współczesności.
Krzysztof Herdzin:Każde opracowanie na jazzowo muzyki klasycznej jest dla mnie wielkim wyzwaniem, ale i przyjemnością. Jako klasycznie wykształcony pianista, który przeszedł wszystkie szczeble muzycznej edukacji zakończonej dyplomem w bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Katarzyny Popowej-Zydroń, cały jestem stworzony z tej muzyki, z jej estetyki, frazowania, barw i nastrojów. Bardzo często i wręcz organicznie sięgam do tego fundamentu komponując muzykę współczesną, czy improwizując na jazzowo.Postać Ignacego Jana Paderewskiego i jego muzyka są mi doskonale znane od lat, ucieszyłem się więc niezmiernie otrzymując propozycję stworzenia projektu z dziełami tego wybitnego kompozytora i pianisty w oryginalnym, jazzowym ujęciu na fortepian solo. To moja ulubiona forma wypowiedzi i grając solowe recitale z jazzowymi utworami, czy własnymi „impresjami” na tematy Chopina, Komedy czy Stańki, poruszam się po nieograniczonym stylistycznie wszechświecie muzyki, sięgając bez zastanowienia do muzyki polifonicznej, romantycznej, dodekafonicznej, filmowej, jazzowej czy eksperymentalnej.