Kantata filmowa "Beatrice"- Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy wchodzicie w Wałbrzychu

Bilety na koncert Kantata filmowa "Beatrice"- Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy wchodzicie w Wałbrzychu - 07-10-2022

Koncert Kantata filmowa "Beatrice"- Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy wchodzicie w Wałbrzychu

Tomasz Kaczmarek , Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej , Roger Treece

07.10.2022 19:00

Wałbrzych(Dolnośląskie) - Filharmonia Sudecka


07.10.22, 19:00
Sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej, ul. Słowackiego 4, Wałbrzych

Wykonawcy:
Roger Treece – dyrygent, vocal
Tomasz Kaczmarek - fortepian
Waldemar Maszyński - akordeon
Rafał Kosowski - Dante
Dorota Furmaniuk - Beatrice

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Chór przy Filharmonii Sudeckiej, przygotowanie Ewa Gądek-Rosiak

Program:
R. Treece Kantata filmowa Beatrice

Oddanie głosu Beatrycze w społeczeństwie takim, jak obecne oznacza oddanie siły, światła i słowa Kobiecemu wszechświatowi, bez którego – i tego uczy Dante – nie byłoby sztuki i nie byłoby nawet możliwe wyobrażenie sobie jakiejś hipotetycznej formy Raju. Epic/Jazz Musical Opera została napisana przez kompozytora Rogera Treece'a nominowanego do trzech nagród Grammy, z oryginalnymi tekstami napisanymi specjalnie dla tego projektu przez Fabio Appetito.

Beatrice is a new genre for the symphonic concert stage. Part theater, part concert music, it’s a spoken conversation between Dante Alighieri and Beatrice, his muse and spiritual guide from The Divine Comedy. Their dialogue takes place over eight scenes, each of which is scored dramatically for full orchestra by five-time Grammy nominee Roger Treece.

The author, Fabio Appetito, a writer from Florence, Italy, envisioned an exchange of letters between the woman whom Dante glorified in his works and the Florentine poet himself, talking to each other through time and history.

From his timeless perspective as a poet, Dante speaks from the present,while Beatrice speaks and answers from the past from between the lines of The Divine Comedy.
Mr. Appetito uses this dramatic conceit to discuss the central and universal themes of Dante and of all humanity: the concepts of memory, politics, exile, oppression, the problem of evil and,
finally, the mystery of love.

Beatrice humanizes the great poet and his muse who talk to each other as two lovers who ponder the depths of the human condition.
_____________________________________________________

Beatrice to nowy rodzaj koncertu symfonicznego. Po części teatr, po części muzyka koncertowa, to dialog mówiony między Dante Alighieri i Beatrice, jego muzą i duchową przewodniczką z Boskiej Komedii. Ich dialog zamyka się w ośmiu scenach, z których każda jest napisana jako ilustracja dramaturgiczna z udziałem pełnego składu orkiestry. Autorem jest pięciokrotnie nominowany do nagrody Grammy Roger Treece.

Autor tekstu Fabio Appetito, pisarz z Florencji we Włoszech, posłużył się pomysłem listownej korespondencji - poprzez czas i historię - między kobietą, którą Dante gloryfikował w swoich utworach, a samym florenckim poetą.
Ze swojej ponadczasowej perspektywy Dante - poeta mówi z perspektywy teraźniejszości, podczas gdy Beatrice przemawia i odpowiada poecie z przeszłości językiem wierszy Boskiej komedii.
Appetito używa tego dramaturgicznnego zabiegu, aby ukazać główne i uniwersalne tematy interesujące Dantego i całą ludzkość: znaczenie pamięci, polityki, wygnania, ucisku, problemu zła i wreszcie tajemnicę miłości.

Beatrice jest próbą uczłowieczenia wielkiego poety i jego muzy. Widzimy ich rozmawiających ze sobą jak dwoje kochanków zastanawiających się nad dylematami ludzkiej egzystencji.

*******