NOSPR / Alsop / Requiem jako hołd / S1 w Katowicach


Kup bilet Bilety24 19:30

Bezpieczne zakupy - oferta pochodzi od oficjalnych dystrybutorów.

Jak kupić bilet?

  • Kliknięcie przycisku "Kup bilet" powoduje przejście do strony internetowej naszego zaufanego partnera i to na jego stronie dokonujesz zakupu.
  • Pamiętaj, że jeśli miejsca są numerowane, to możesz wybrać miejsca, które najbardziej Tobie odpowiadają.
  • Pamiętaj takżę, że jeśli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z firm dysponuje innymi miejscami do wyboru.



W sprzedaży od 5 miesięcy
Do wydarzenia 67 dni
Program
Grażyna Bacewicz
Suita na orkiestrę symfoniczną
Karol Szymanowski
IV Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę op. 60

Krzysztof Penderecki
Chaconne
Karol Szymanowski
Stabat Mater op. 53

Dyrygent
Marin Alsop

Wykonawcy
NOSPR
Chór NFM
Erica Eloff – sopran
Zuzanna Nalewajek – alt
Ben McAteer – baryton
Szymon Nehring – fortepian

„Z największą łatwością i ochotą pracuję nad tym Koncertem i notabene mam wrażenie, że to będzie sztuczka pierwszej klasy” – te słowa z listu Karola Szymanowskiego świadczą o wadze, jaką kompozytor przywiązywał do swojej IV Symfonii. Niezrealizowanego marzenia o „prawdziwym” koncercie fortepianowym. Pianistycznego tour de force, którego pierwsze szkice porzucił na rzecz powstającego w tym samym czasie Stabat Mater. Poruszające „Chłopskie requiem” (początkowo myślał o dziele pod takim właśnie tytułem), zrodzone z bólu po śmierci siostrzenicy Szymanowskiego, łączy religijne uniesienia z nutą polskiego folkloru i wspomnieniem ludowych „gorzkich żalów” rezonujących w pamięci twórcy.
Jakże to różny świat od instrumentalnej Chaconne Krzysztofa Pendereckiego, ekspresyjnego muzycznego hołdu poświęconego pamięci zmarłego papieża Polaka. Utworu, którym kompozytor symbolicznie domknął tworzone przez ćwierćwiecze Polskie Requiem – monumentalną kronikę współczesnej historii Polski, w której melancholijnym finale zawarł nostalgię za barokową tradycją i zaskakująco romantyczne emocje.

Róża Światczyńska

*******