58. MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL MUZYKI WSPÓŁCZESNEJ „WARSZAWSKA JESIEŃ”


Dynamicznie, czy statycznie? Ruch, czy trwanie? Nie da się z muzyki wypreparować czystej dynamiczności bądź statyczności: jedno płynnie może przechodzić w drugie i odwrotnie. Poszukamy tego stanu dwoistości, jak i jego skrajnych biegunów, w utworach prezentowanych na 58. Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Spróbujemy uchwycić „dynamistatykę” muzyki współczesnej. Kto wie, może neologizm, który stworzyliśmy, okaże się niezbędny dla określenia nie jednego utworu, nie tylko na Warszawskiej Jesieni?

Gorące dźwięki

Z początku chłodne, metaliczne dźwięki Anahit, rozciągnięte na długie trwania, stopniowo, jak rozciągane żelazo – stają się gorące.

Szlachetna muzyka Ragnhild Berstad rozkwitnie ogrodem wewnętrznej dynamiki ćwierćtonowych pulsacji i zderzeń, małych glissand z nagrań głosów ptaków i odchyleń tonu inspirowanych przez improwizacje Scelsiego. 

Wystąpią:

EUROPEAN WORKSHOP FOR CONTEMPORARY MUSIC

Stephen Menotti, puzon

Maria Sławek, skrzypce

Aleksandra Lelek, wiolonczela

Rüdiger Bohn, dyrygent

Johannes Schöllhorn Niemandsland *

Szymon Stanisław Strzelec L’Atelier de sensorité** (zamówienie Warszawskiej Jesieni)

Ragnhild Berstad Cardinem *

Vito Žuraj Re-slide ** (nowa wersja - zamówienie Niemieckiej Rady Muzycznej)

Giacinto Scelsi Anahit

** prawykonanie

* pierwsze wykonanie w Polsce

 Zamów bilety juz teraz na Biletomat.pl!