Lautbild i Throbbing Wafle w CSW @ Festiwal Transgresje

Bilety na Lautbild i Throbbing Wafle w CSW @ Festiwal Transgresje

Lautbild i Throbbing Wafle w CSW @ Festiwal Transgresje

Lautbild , Nekrotronix , THROBBING WAFLE

09.10.2015 19:00

Toruń(Kujawsko-pomorskie) - Centrum Sztuki Współczesnej


Koncert odbędzie się w ramach pierwszej edycji festiwalu Transgresje, prezentującego trendy z pogranicza muzyki współczesnej, field recordingu, sztuk wizualnych i architektury.

Bilety w cenie 10 zł będą do nabycia w dniu koncertu, nie prowadzimy przedsprzedaży.

KARNETY NA CAŁY FESTIWAL DO NABYCIA:
- w Klubie NRD
- na portalu BILETOMAT.PL

Więcej informacji o festiwalu:

- www.transgresje.com.pl
- https://www.facebook.com/Transgresje

Pełny program I edycji Festiwalu Transgresje w Toruniu:

CZWARTEK, 8.10.2015 r.

Centrum Sztuki Współczesnej: wernisaż wystawy dźwiękowej
Przestrzeń miejska Torunia: instalacje dźwiękowe
NRD Klub: koncert L.U.C
https://www.facebook.com/events/1712554242305683/

PIĄTEK, 9.10.2015 r.

Centrum Sztuki Współczesnej: koncert Throbbing Wafle, Lautbild
NRD Klub: ZAMILSKA Live
https://www.facebook.com/events/929624720408940/

SOBOTA, 10.10.2015 r.

Hala dawnej ELANY: koncert multimedialny "BUNT MASZYN"
https://www.facebook.com/events/921539314579437/
NRD Klub: MARGAŃSKI (Trójka Polskie Radio) - dj set
https://www.facebook.com/events/576189639185596/

NIEDZIELA, 11.10.2015 r.

Centrum Sztuki Współczesnej:
- wykłady mistrzowskie - Jerzy Mazzoll, Wilhelm Bras, PURE - Peter Votava;
- premierowy pokaz filmu "HEART BEAT EAR DRUM - film about Z'EV" + spotkanie: Z'EV
NRD Klub: koncert Łona i Webber
https://www.facebook.com/events/1496692710623641/

Organizatorem Festiwalu TRANSGRESJE jest Fundacja Platon im. Kuby Rumińskiego. Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminy Miasta Toruń, Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz Austriackiego Forum Kultury.


LAUTBILD

Kolejne muzyczne wcielenie Pawła Kulczyńskiego, który wciąż stara się okiełznać niepokorną strukturę oraz brzmienie i zbliżyć do nieco szerszej publiczności, prawdopodobnie po raz kolejny z powodzeniem jedynie częściowym. Podobny cel przyświeca jego działaniom pod szyldem Wilhelm Bras, które wprowadzają rytm do analogowo-sonorystycznych wolt i zgrzytów. Tam pomimo wysiłków efekt pozostaje wciąż zdecydowanie na terytorium awangardowym. Lautbild ma ostatecznie zerwać z trudnymi dźwiękami, przynosząc tandetę i ukojenie, udaje mu się to jednak połowicznie, głównie dzięki porzuceniu własnoręcznie budowanego instrumentarium. O ile bowiem poszczególne dźwięki przybierają formę częściej spotykaną, to całość ponownie wskazuje na wyraźnie mylne wyobrażenie o szerzej akceptowanych standardach w muzyce tanecznej – ku jawnej uciesze jej peryferiów.

// pawelkulczynski.com

THROBBING WAFLE
Konceptualny projekt członków grupy MIKROWAFLE i prawdopodobnie pierwszy w historii „tribute band”, czy też „cover band”, grupy industrialnej. Kto zna Throbbing Gristle, jeden z najbardziej transgresyjnych zespołów w historii muzyki po II wojnie światowej, ten wie o co chodzi.
W założeniu, podobnie, jak ma to miejsce w przypadku grup naśladujących np. THE BEATLES – artyści wcielają się w oryginalne postaci i odtwarzają w większości oryginalne kawałki grupy THROBBING GRISTLE. Jednak precedens jest o tyle znaczący, że ta sztuka nie jest „ładna” ani „grzeczna”, w potocznym ujęciu.

Pojawienie się THROBBING GRISTLE na początku lat 70. ubiegłego wieku, miało dość fundamentalne znaczenie dla rozwoju współczesnej awangardy muzycznej, zwłaszcza jej odłamu pod szeroko pojętym określeniem „industrial music”, czy „noise-music”, ale także dla ekstremalnego (eksterminacyjnego) performance-art, następstwa epoki KAMP i akcjonistów wiedeńskich. T.G. wywarło piętno w życiorysie niejednej osoby, podobnie, jak na nas w naszej młodości – mówią twórcy zespołu. – Realizacja projektu stała się więc obowiązkową konsekwencją naszych zainteresowań i penetracji.
Można stwierdzić, że projekt jest czytelny i zrozumiały raczej dla tej wąskiej grupy odbiorców, którzy kojarzą THROBBING GRISTLE przynajmniej z nazwy, ale jednocześnie zwraca uwagę zainteresowanych na znaczenie tych znanych prekursorów i zjawisk.

Pierwszy performance – narodziny THROBBING WAFLI („Birth”) odbył się na międzynarodowym festiwalu Audio Art w Gdyni (Teatr Muzyczny, 2009 r.). Od pomysłu i koncepcji do realizacji upłynął zaledwie miesiąc.

Projekt THROBBING WAFLE nie ma być jednak wiernym naśladowcą (odtwórcą) T.G. (jak to jest w przypadku grup naśladujących THE BEATLES). THROBBING WAFLE skupiają się na wczesnych dokonaniach starego T.G. (z okresu lat ‘70 i ‘80), bo im się on najbardziej podoba. Posługują się jednak nowoczesnym sprzętem (o jakim w latach 70-tych można było tylko pomarzyć) i technologią HD video. Są też własne wtrącenia, rodem z MIKROWAFLI. Jest to rodzaj kolejnej prowokacji, bowiem THROBBING WAFLE to jednocześnie lekka ironia i sarkazm na temat współczesnej, bardzo serio pojmowanej „sceny industrialnej”.

THROBBING WAFLE z założenia nie występują w klubach muzycznych, a wyłącznie w galeriach, salach kinowych, teatralnych, dużych przestrzeniach fabrycznych. Penetrują sztukę ekstremalną; szok, prowokacja i eksperyment. Prąd, sex, magia, religia, hipnoza i przede wszystkim pulsacja.

Tak się złożyło, że 24 listopada 2010 r. zmarł jeden z czterech członków i założycieli oryginalnego THROBBING GRISTLE – Peter „Sleazy” Christopherson. Od tej chwili nie będzie już nigdy więcej prawdziwego THROBBING GRISTLE. Są jednak THROBBING WAFLE.

www.myspace.com/throbbingwafle