Szczęście na Pradze, instalacja na 100 głośników, koncerty, radio w Warszawie

Szczęście na Pradze, instalacja na 100 głośników, koncerty, radio w Warszawie - 16-07-2016

Szczęście na Pradze, instalacja na 100 głośników, koncerty, radio w Warszawie

Olga Mysłowska

16.07.2016 17:30

Warszawa(Mazowieckie) - Komuna Warszawa


Komuna// Warszawa: Szczęście na Pradze
instalacja na 100 głośników
koncerty
radio
16–17.07.2016
Warszawa, ul. Lubelska 30/32

Instalacja:
16–17.07, g. 17.30–19.30
Koncerty:
16.07, g. 19.30: Komuna// Warszawa i Olga Mysłowska
17.07, g. 19.30: Rinus van Alebeek
radio „Szczęście na Pradze” na soundcloud.com/komuna-warszawa/sets/radio-szczescie-na-pradze

współpraca:
Zofia Dworakowska
Dorota Porowska
Olga Mysłowska
Rinus van Alebeek

„Według niektórych neurologów szczęście pozostaje w ścisłym związku z poziomem serotoniny w synapsach jąder szwu, a także dopaminy w jądrze półleżącym oraz endorfin. Jako dowód przytacza się odczuwanie szczęścia pod wpływem substancji dopaminergicznych, serotoninergicznych oraz agonistów receptora opioidowego.”
Wikipedia
...

A jak jest na Pradze?
Tak jak w całej Polsce – niechętnie mówi się tu o sprawach przyjemnych. Stopień narzekania jest zgodny z polską normą.

Komuna// Warszawa ogłasza niezgodę na niemówienie o szczęściu!
Mamy dość narzekania i opowiadania, jak jest źle. Żyjemy na najdoskonalszym ze światów – w każdym razie nikt jeszcze nie odkrył lepszego nadającego się do zamieszkania przez ludzi. Chcemy opowiedzieć o tym, jak jest fajnie: wojny nie będzie, Anglia otrzeźwieje i wróci do UE, gentryfikacja nie wypędzi ludzi z Pragi. Szczęśliwe zakończenia (hipotetycznie) są możliwe.

Od dwóch miesięcy Komuna// Warszawa jako Radio „Szczęście na Pradze” zbiera dźwiękowe dowody zadowolenia z życia. Wywiady z mieszkańcami dzielnicy, nadesłane przeboje, dźwięki ulicy złożą się na monumentalny wielogłos instalacji na 100 głośników. Ciche i głośne zapisy szczęścia na Pradze nasycą skwer przed kamienicą Lubelska 30/32 (16, 17.07, g. 16.00–19.00).

Dokumentacja dźwiękowa zostanie dwukrotnie użyta jako materiał do autonomicznych kompozycji muzycznych zaprezentowanych na dwóch koncertach:
– pierwszy: stworzony przez Komunę// Warszawa z udziałem sopranistki i kompozytorki Olgi Mysłowskiej (16.07, sob., g. 19.30)
– drugi: solowy występ holenderskiego muzyka i performera Rinusa van Alebeeka (17.07, nd., g. 19.30).

Radio Szczęście na Pradze: https://soundcloud.com/komuna-warszawa/sets/radio-szczescie-na-pradze
https://www.facebook.com/Szczęście-na-Pradze

ZOFIA DWORAKOWSKA
Antropolożka kultury, teatrolożka. Realizuje projekty w przestrzeni publicznej i we współpracy ze społecznościami, m.in. Festiwal Teatr w przestrzeni publicznej (2010), Expeditions (2013–2014), Residency (2014–2015), Komuna// Ząbkowska 2022 (2015), UW/Introspekcje (2016), Pracownia terenowa – Wierzbno (2016). Kieruje specjalizacją Animacja Kultury w Instytucie Kultury Polskiej UW.

DOROTA POROWSKA
Aktorka, choreografka. W latach 1984–2004 aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. Współtwórczyni formacji Tańców Labiryntu (2001) i Stowarzyszenia Teatralnego „Chorea” (2004). Eksperymentuje w zakresie przestrzeni teatralnej i kontekstu społecznego inicjatyw artystycznych. Pracowała z emigrantami w Hiszpanii, Francji, z młodzieżą na warszawskiej Pradze, seniorami i bezdomnymi w Łodzi. Brała udział m.in. w łódzkich projektach społecznych: cyklu Uwaga człowiek! Napięcia miasta (2013) oraz Świetlice artystyczne (2016).

Olga Mysłowska
Kompozytorka, autorka tekstów, wokalistka specjalizująca się w wykonywaniu muzyki barokowej. Umiejętności wokalne doskonaliła m.in. u Olgi Pasiecznik, Paula Esswooda, Jamesa Oxleya oraz Alison Pearce. Związana ze sceną muzyki alternatywnej, jest współzałożycielką zespołów Polpo Motel i Frozen Bird. Występowała na festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą, m.in. Open’er, OFF Festival, Yach Film, Transvizualia, a także festiwalach teatralnych, takich jak Złota Maska, Boska Komedia, Opolskie Konfrontacje Teatralne, Kontrapunkt.

RINUS VAN ALEBEEK (HOLANDIA)
Pisarz, muzyk i performer. Opublikował dwie książki pod pseudonimem Philip Markus. Jego radykalne podejście do improwizacji muzycznych jest oparte na dźwiękach, które podchwycił podczas podróży po Europie i poza nią. Van Alebeek nagrywa, komponuje i występuje ze sprzętem analogowym. Podczas swoich koncertów miksuje taśmy, tworząc dźwiękowe kolaże lo-fi, przechodzące od hałasu do czystej poezji.
Artystyczna biografia van Alebeeka dzieli się na dwa okresy: prehistoryczny i historyczny. Okres prehistoryczny rozciąga się od narodzin wszechświata do 1989. Okres historyczny rozpoczyna się w 1989 i dzieli na trzy kategorie: literaturę, sztuki wizualne i sztukę dźwiękową.


Zadanie zostało zrealizowane dzięki wsparciu finansowemu Miasta Stołecznego Warszawy w ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji do 2022 roku
Wydarzenie jest częścią Festiwalu Miasto Szczęśliwe/Otwarta Ząbkowska.