Aktualności
Anuel AA łączy muzykę z koszykówką
Artysta, raper i autor piosenek z Portoryko, Anuel AA, prezentuje nowy reggaetonowy utwór i teledysk „Dictadura”, który ma być częścią jego nadchodzącego trzeciego solowego albumu „Las Leyendas Nunca Mueren” (Legendy nigdy nie umierają). Póki co, data wydania płyty pozostaje jednak jego słodką tajemnicą.
Singiel „Dictadura” został wyprodukowany przez Subelo Neo i Machael oraz napisany przez samego Anuela i Morę. Koncepcja teledysku została wymyślona i wyreżyserowana przez Anuela, a następnie nakręcono go w Miami. Teledysk do „Dictadura” opowiada historię życia młodego studenta, czołowego koszykarza zakochanego w dziewczynie, która ma chłopaka i nawiązuje sekretną relację ze szkolnym graczem rankingowym. W klipie Anuel dzieli się kroniką fabuły sportowej inspirowanej kultowym koszykarzem NBA, Michaelem Jordanem, który rozpoczął karierę grając na uczelni w Północnej Karolinie. Artysta odzwierciedla chronologię wydarzeń Michaela Jordana na początku jego kariery.
„Moi fani czekali cały rok, aż wydam muzykę, a ja przekomarzałem się z nimi”, dzieli się Anuel AA. „Koncepcją tego klipu było przekazanie, że wszystkie legendy mają historię początku, który przekształcił się w ich spuściznę. Teledysk do «Dictadura» jest jednym z wielu, które reżyseruję i chciałem, aby fabuła poprowadziła moich fanów przez koncepcyjny storyboard do mojego nadchodzącego albumu «Las Leyendas Nunca Mueren». Nie mogę się doczekać, aż zobaczą, co nadchodzi. Chcę, aby zainspirowali się w sposób, w jaki te legendy wpłynęły na moją karierę i historię”.
Jego nadchodzący solowy trzeci album to następca wspólnego projektu z międzynarodowym latynoskim artystą Ozuną, „Los Dioses”, który został wydany 22 stycznia. Album otrzymał wiele pozytywnych recenzji i odniósł spory sukces komercyjny.
Anuel jest znany jako międzynarodowy pionier latynoskiego trapu, który łączy reggaeton i wpływy amerykańskiego hip-hopu i trapu. Wydał dwa udane albumy – „Real Hasta La Muerte” i „Emmanuel”.
W 2016 roku Anuel AA stał się jednym z wiodących miejskich artystów latynoskich na świecie, który łączy reggaeton, trap i amerykański hip-hop/rap. Wielokrotnie nagradzany autor piosenek i raper zaczął pisać i wydawać muzykę online w wieku 14 lat w Portoryko, aby wkrótce zostać odkrytym przez amerykański hip-hop i undergroundowy ruch trap prowadzony przez Maybach Music Ricka Rossa. Dzięki swojej przynależności do świata hip-hopu, Anuel szybko został jednym z pierwszych latynoskich artystów, którzy nagrywali z muzykami takimi jak Meek Mill, Lil Wayne, DJ Khaled, krzyżując popyt na latynoski urban i amerykański hip-hop.
Kariera Anuela gwałtownie wzrosła, kiedy został skazany za posiadanie trzech sztuk broni palnej i odsiadywał 30-miesięczny wyrok. W tym czasie grupa fanów przerodziła się w międzynarodową siłę, która umieściła go na pozycji lidera gatunku. Tego samego dnia, w którym został zwolniony z więzienia w lipcu 2018 roku, Anuel wydał album „Real Hasta La Muerte”, osiągając 1. miejsce w Apple Music na świecie jako czwarty najczęściej pobierany album na wszystkich platformach cyfrowych i najczęściej słuchany album latynoski w pierwszym tygodniu jego wydania. „Real Hasta La Muerte” pokrył się platyną w niecały miesiąc.
W 2020 roku wydał swój drugi album „Emmanuel”, który zadebiutował na 8. miejscu Billlboardu i 1. miejscu w US Top Latin Albums i Latin Rhythm Albums. „Emmanuel” zdobył trzeci największy debiut 2020 roku latynoskiego albumu. Spośród 22 utworów aż 14 zadebiutowało na liście Hot Latin Songs, z czego 2 z nich znalazły się w pierwszej dziesiątce. Był to także drugi najlepiej sprzedający się album latynoski w Stanach Zjednoczonych. Na początku tego roku połączył siły z Ozuną na wspólnej płycie „Los Dioses”, która zadebiutowała na 1. miejscu w US Top Latin Albums i w US Latin Rhythm Albums, a także zajęła 10. miejsce na Billboardzie. Album ma ponad 300 milionów odtworzeń w samym Spotify i ponad 340 milionów wyświetleń wszystkich teledysków na YouTube.
Do tej pory, Anuel wygrał MTV EMA, pięć Latin AMA, jedną Latin Billboard, siedem Premios Juventud, trzy Premio Lo Nuestro i jedną Heat Latin Music Award. Był także twarzą topowych marek takich jak Foot Locker. Dziś Anuel jest także młodym przedsiębiorcą sportowym. Na początku tego roku jego miłość do koszykówki stała się bardziej widoczna, gdy został inwestorem i właścicielem lokalnej drużyny w Portoryko, Capitanes de Arecibo z National Superior Basketball League (BNS). Ponadto niedawno został głównym sponsorem Krajowej Wyższej Ligi Koszykówki Kobiet w Portoryko. Celem Anuela jest edukacja sportowa, rozwój i równość w Portoryko. Artysta planuje kontynuować pracę nad innowacjami w sporcie na wyspie dla przyszłego pokolenia.
źródło: Materiały prasowe