Gwiazdy opery i operetki. Edyta Piasecka, Anna Bernacka, Katarzyna Rzeszutek - Warszawa

Bilety na spektakl Gwiazdy opery i operetki. Edyta Piasecka, Anna Bernacka, Katarzyna Rzeszutek - Warszawa - 28-01-2018

Spektakl Gwiazdy opery i operetki. Edyta Piasecka, Anna Bernacka, Katarzyna Rzeszutek - Warszawa

Katarzyna Rzeszutek , EDYTA PIASECKA , Anna Bernacka

28.01.2018 18:00

Warszawa(Mazowieckie) - Scena Kameralna Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kie


28 stycznia 2018, godz. 18.00
Bielańska Scena Kameralna, ul. Żeromskiego 29
Opera i operetka w mistrzowskim wydaniu! Na Bielańskiej Scenie Kameralnej usłyszą Państwo wspaniałe solistki: Edytę Piasecką, jedną z gwiazd XII Koncertu Noworocznego 2017 oraz Annę Bernacką. Solistkom przy fortepianie będzie towarzyszyć Katarzyna Rzeszutek.
W programie koncertu najsłynniejsze arie operowe i operetkowe ze znanych i lubianych spektakli. 
 
EDYTA PI ASECKA 
 
Sopran koloraturowy, specjalizująca się w partiach belcantowych, wykonująca także repertuar oratoryjny i pieśniarski. 
Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in. Bachakademie u prof. Anny Reynols, a także u Antoniny Kaweckiej, Ch. Ellsnera, Alison Pears i Ryszarda Karczykowskiego. Zdobyła wiele nagród, m. in.: I miejsce na Kursie Mistrzowskim dla Śpiewaków Operowych, organizowanym przez prof. Ryszarda Karczykowskiego (1997); Nagrodę specjalną dla najlepszego głosu żeńskiego (udział w koncertach z cyklu Promocja Polskich Talentów w Austrii -1998); nominację do Paszportu „Polityki” w kategorii „Muzyka poważna” (2004), Nagrodę „Gwiazda wokalistyki” na 47. Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy. 
Już podczas studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta pod dyr. Kaia Bumanna. W 1997 roku rozpoczęła współpracę z Operą Dolnośląską we Wrocławiu, gdzie zadebiutowała w partii Rozyny w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego. W 1999 roku została solistką Opery Krakowskiej, gdzie oprócz Rozyny wykonywała partie: Neddy w „Pajacach” R. Leoncavalla, Hanny w „Strasznym Dworze” S. Moniuszki, Łucji w „Łucji z Lammermoor”  G. Donizettiego, Koraliny w „Torreadorze” T. Adama, Violetty w „Traviacie” oraz Gildy w „Rigoletcie” G. Verdiego, Zofii w „Halce” S. Moniuszki, Fiordiligi w „Cosi fan tutte” oraz Królową Nocy w 
„Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta, Rozalindy w „Zemście nietoperza” J. Straussa. W 2003 roku po raz pierwszy zaśpiewała w Teatrze Wielkim w Warszawie (rola Hrabiny di Folleville w polskiej prapremierze „Podróży do Reims” G. Rossiniego (u boku m.in. Ewy Podleś i Rockwella Blake'a, w reżyserii Tomasza Koniny, pod dyrekcją Alberta Zeddy). Za tę kreację otrzymała Nagrodę im. A. Hiolskiego za najlepszy debiut operowy sezonu. 
Na scenie warszawskiej zaśpiewała również Zofię w „Halce” S. Moniuszki (2004, w reż. Marii Fołtyn), Rozynę w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego (2007, pod dyr. Willa Crutchfielda), Violettę w „Traviacie” G. Verdiego (wznowienie 2015 i 2017, w reż. Mariusza Trelińskiego), Hannę w „Strasznym Dworze” S. Moniuszki (2016, w reż. Davida Pountneya, pod dyr. Andreya Yurkevycha), tytułową partię Goplany w operze W. Żeleńskiego.
W roku 2010 wykonała koncertowo w Krakowie tytułową partię Normy w operze V. Belliniego, w 2015 roku wystąpiła w „Cyganerii” G. Pucciniego w partii Mimi w Filharmonii Podkarpackiej. W roku 2011 po raz pierwszy wykonała partię sopranową w „Messa da Requiem” G. Verdiego (ze Stefanią Toczyską pod dyr. Kaia Bumanna) podczas inauguracji Gdańskiego Festiwalu Muzycznego w Katedrze Oliwskiej.
Współpracowała z wieloma polskimi dyrygentami (m.in. Mirosławem Jackiem Błaszczykiem, Wiktorem Bockmannem, Tomaszem Bugajem, Kaiem Bumannem, Sławomirem Chrzanowskim, José Maria Florenciem, Czesławem Grabowskim, Robertem Kabarą, Tadeuszem Kozłowskim, Ewą Michnik, Wojciechem Michniewskim, Grzegorzem Nowakiem, Nicolą Paszkowskim, Markiem Pijarowskim, Januszem Przybylskim, Pawłem Przytockim, Piotrem Sułkowskim, Andrzejem Straszyńskim, Kazimierzem Wienckiem, Antonim Wicherkiem, Sławkiem Wróblewskim, Tomaszem Tokarczykiem, Piotrem Wajrakiem, Tadeuszem Wojciechowskim, Tadeuszem Zatheyem) oraz zagranicznymi (m.in. Rolandem Baderem, Willem Crutchfieldem, M. Fitzgeraldem, Volkerem Schmidtem-Gertenbachem, Walterem Wellerem, Andreyem Yurkevychem, Michaelem Zilmem, a także z Alberto Zeddą).
Występuje na scenach operowych: 
Teatr Wielki w Warszawie, Opera Krakowska, Teatr Wielki w Łodzi, Opera Bałtycka, Opera Wrocławska, Opera i Filharmonia Podlaska, Teatr Wielki w Budapeszcie (Węgierska Opera Państwowa). 
Koncertuje w: 
Filharmonii Krakowskiej, NOSPR w Katowicach, Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Zabrzańskiej, Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Filharmonii Narodowej, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie. Występuje z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus w Warszawie, Orkiestrą Sinfonietta Cracovia.
Uczestniczyła w wielu krajowych i zagranicznych festiwalach, m.in. Sacrum Profanum w Krakowie, Internationale Orgel Woche Musica Sacra w Norymberdze, Festival delle nazioni w Citta di Castello we Włoszech, Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwal Viva il canto w Cieszynie, Festiwal Letni Operowy w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Mielcu, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju, Festiwal Viva! Canaletto w Warszawie – Opera Narodowa, VI Festiwal im. J. Waldorffa w Radziejowicach, Festiwal Letni w Muzeum Karola Szymanowskiego w Zakopanem. 
Występowała także w Belgii, Holandii, USA, Danii i Kuwejcie. Wzięła udział w internetowych transmisjach operowych dzieł polskich, emitowanych z warszawskiego Teatru Wielkiego na Opera Platform: „Straszny dwór” (Hanna, 2015) oraz „Goplana” (partia tytułowa, 2016), przedstawienie zdobyło „Operowego Oscara” - International Opera Awards w kategorii Work Rediscovered (Dzieło odkryte na nowo). W marcu 2017 wystąpiła ponownie w Teatrze Wielkim w Warszawie jako Fiorilla w Turku we Włoszech G. Rossiniego, zyskując entuzjastyczne recenzje. W październiku 2017 uczestniczyła w obchodach 50- lecia pracy artystycznej Jitki Stokalskiej, w Warszawskiej Operze Kameralnej, wykonując partię Rozyny w „Cyruliku sewilskim”.
 
ANNA  BERNACKA 
Mezzosopran. 
Ukończyła z wyróżnieniem wrocławską Akademię Muzyczną w klasie śpiewu Ewy Czermak. Studiowała również w Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze w klasie Carol Richardson-Smith. 
Otrzymała stypendia: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Accademia Rossiniana w Pesaro i Richard Wagner Stipendium Bayreuth. Jest finalistką i laureatką wielu międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in.: Konkursu im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, Konkursu im. Antonína Dvořáka w Karlowych Warach oraz Konkursu im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu. 
Uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierunkiem tak znakomitych pedagogów, jak: Teresa Berganza, Christa Ludwig, Teresa Żylis-Gara, Helena Łazarska i Ryszard Karczykowski. 
Debiutowała w 2006 roku na scenie Oldenburgisches Staatstheater w „Ariadnie na Naxos” R. Straussa (Driada). Potem zaśpiewała na tej scenie Mère Marie w „Dialogach karmelitanek” F. Poulenca. W latach 2007-2017 związana z Operą Wrocławską, gdzie wykonywała takie partie, jak: Octavian w „Kawalerze Srebrnej Róży” R. Straussa, Cherubin w „Weselu Figara” i Dorabella w „Così fan tutte” W. A. Mozarta, Niklas w „Opowieściach Hoffmanna” J. Offenbacha, Rosina w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego, Jadwiga w „Strasznym dworze” St. Moniuszki, Maryna Mniszek w „Borysie Godunowie” M. Musorgskiego, Maddalena w „Rigoletcie” oraz Emilia w „Otellu” G. Verdiego, Książę Orlofsky w „Zemście nietoperza” J. Straussa. 
W 2010 roku w poznańskim Teatrze Wielkim śpiewała Jessikę w „Jutrze” T. Bairda i Cherubina w „Weselu Figara”. Partię Cherubina wykonała też w Operze Krakowskiej oraz Operze na Zamku w Szczecinie (2012). Do Opery Krakowskiej artystka powróciła w 2014 roku jako Smeraldina w polskim prawykonaniu „Miłości do trzech pomarańczy” S. Prokofiewa. W 2015 roku Anna Bernacka debiutowała na scenie Komische Oper w Berlinie rolą Tolomea w „Juliuszu Cezarze” G. F. Haendla.  W tym samym roku miał też miejsce jej debiut na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku w „Carmen” G. Bizeta (Mercédès). 
Do Teatru Wielkiego - Opery Narodowej  Anna Bernacka powraca regularnie od czasu jej debiutu  na tejże scenie w „Borysie Godunowie” (2009), kreując role w:  „Weselu Figara” W. A.Mozarta (Cherubin), „Strasznym dworze” St. Moniuszki (Jadwiga), „Łaskawości Tytusa” W. A. Mozarta (Annio), „Carmen” G. Bizeta (Mercédès), „Don Giovannim” W. A.Mozarta (Donna Elvira), „Sprawie Makropulos” L. Janačka (Krista), „Diabłach z Loudun” K. Pendereckiego (Claire), „Elektrze” R. Straussa (Druga Służebna), „Marii Stuart” G. Donizettiego (Anna Kennedy), „Rigoletcie” G. Verdiego (Maddalena), „Traviacie” G. Verdiego (Flora), „Halce” St. Moniuszki (Zofia).  
Z dużym powodzeniem wykonuje także repertuar oratoryjno-kantatowy. Współpracuje z Filharmoniami: Narodową, Podlaską, Dolnośląską, Śląską, Wrocławską, Podkarpacką; a także z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową, Capellą Cracoviensis, Filharmonią Kameralną w Łomży, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Aquilla Quartet i Mitteldeutsche Kammerphilharmonie, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense;
W 2015 roku Anna Bernacka została laureatką Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii "Najlepsza śpiewaczka".
 W sezonie 2016/17  Anna Bernacka wzięła udział w nowych produkcjach Teatru Wielkiego Opery Narodowej: „Goplana” W. Żeleńskiego (Chochlik), „Turek we Włoszech” G. Rossiniego (Zaida) oraz powróciła jako Jadwiga we wznowieniu „Strasznego Dworu” St. Moniuszki. W Operze i Filharmonii Podlaskiej zaśpiewała partię Księcia Orlofskiego w premierowej „Zemście Nietoperza”
J. Straussa a do Komische Oper w Berlinie powróciła jako Kreuza w premierowej „Medei”.
A. Reimanna.
 Plany repertuarowe Anny Bernackiej w sezonie 2017/18 obejmują powrót do Teatru Wielkiego Opery Narodowej w premierach : „Eros i Psyche” L. Różyckiego, „Carmen” G. Bizeta oraz we wznowieniach : „Rigoletto” G. Verdiego, „Goplana” W. Żeleńskiego, „Łaskawość Tytusa” W. A. Mozarta,
„Halka” St. Moniuszki; debiut na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej : premierowa „Łaskawości Tytusa” ( Sesto) W. A. Mozarta oraz wznowienie „Turka we Włoszech” G. Rossiniego. Artystka powróci również do Opery i Filharmonii Podlaskiej jako Książę Orlofski w „Zemście Nietoperza” J. Straussa. 
 
Katarzyna Rzeszutek 
 
Pianistka – kameralistka. 
Absolwentka Akademii Muzycznej w  Katowicach w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego i klasie kameralistyki  prof. Marii Szwajger – Kułakowskiej. Doskonaliła swoje umiejętności pianistyczne na mistrzowskich kursach pianistycznych, prowadzonych przez wybitnych pedagogów i pianistów, m.in. Dominique Merlet, Ryszarda Baksta, Krystiana Zimermana, Lee Kum Singa oraz Rudolfa Buchbindera.
Jest laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych, między innymi  I nagrody  i Grand Prix na VII i VIII Ogólnopolskim  Konkursie  Pianistycznym  im. J. S. Bacha w Gorzowie Wielkopolskim , III nagrody na XX Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Virtuosi per musica di pianoforte w Usti, I nagrody  na  Ogólnopolskim Konkursie Wykonawczym  Muzyki  im. K. Szymanowskiego w Zakopanem. Jest także laureatką XXII Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego na Stypendia Artystyczne im. F. Chopina w Warszawie oraz  Laureatką Nagrody Prezydenta Miasta Gliwic za Osiągnięcia Kulturalne.
W polu jej szczególnych zainteresowań znajduje się muzyka wokalna i nurt wykonawstwa  muzyki dawnej. W latach 2009 – 2012 była członkiem zespołu Ensemble de la cour , nad którym  kierownictwo  artystyczne sprawował  Arkadiusz Krupa. Od 2013 r. jest członkiem Zespołu Instrumentów Historycznych Risonanza.
Występuje  jako kameralistka z wieloma wybitnymi  artystami. Towarzyszy  wielokrotnie  śpiewakom w międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach wokalnych , otrzymując  także nagrody i wyróżnienia za akompaniament. 
Dokonała nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą (BBC, Hessischer Rundfunk, Polskie Radio ). Interesują ją różne formy promocji kultury. Jest pomysłodawczynią  i realizatorką projektów koncertowych (projekty wokalne : „Anioły i Demony”, „Randka z Diabłem”, „Dźwięki”, kwiaty i wonie, „Viva toreadors!”). Doskonali swoje umiejętności jako pianistka – akompaniator  na kursach mistrzowskich prowadzonych przez: Jerzego Kotyczkę, Arkadiusza Krupę, Marka Rzepkę, Gerharda Kahrego , Vladimira Kuzmenkę,  Piotra Lempę i Rafała Majznera.
Swoje pierwsze doświadczenia we współpracy ze śpiewakami zdobywała u boku Maestro Andrzeja Hiolskiego, podczas VIII Międzynarodowego  Festiwalu  im. J. Hofmanna w Nałęczowie. W listopadzie 2014 i grudniu 2016 r. w ramach „Per academiam ad astra” w Krakowie  miała zaszczyt akompaniować podczas kursów mistrzowskich  prowadzonych przez Mariusza Kwietnia. 
We wrześniu 2014 roku wygrała konkurs na stanowisko akompaniatora na Wydziale Wokalno – Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie pracuje jako pedagog i korepetytor. W 2015 roku otrzymała nagrodę specjalną za najlepszą współpracę kameralną na XVII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym I.Godina we Vrablach( Słowacja). Rok 2016 przyniósł nagrodę dla wyróżniającego pianisty na V Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Prof. H. Słonickiej w Suwałkach oraz Nagrodę Uznania dla Pianisty na IV Międzynarodowym Konkursie  Wokalnym im.J. Kiepury w Krynicy.
W  2017 r. otrzymała nagrody dla wyróżniającego się  pianisty na Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej w Katowicach   oraz na Ogólnopolskim Konkursie Muzycznym Centrum Edukacji Artystycznej w Olsztynie dla uczniów klas śpiewu solowego szkół muzycznych II stopnia. 
W grudniu 2016 roku ukazała się jej  płyta„We mgłach”  z pieśniami Karola Szymanowskiego , zarejestrowanymi  w Polskim Radio Katowice i nagranymi wspólnie z tenorem  Rafałem Majznerem dla wydawnictwa DUX. 
Od 2015 roku jest organizatorem projektów edukacyjnych i koncertowych  „Kopalni Sztuki Wokalnej”.