NAJMNIEJSZY TEATR ŚWIATA #6 Michał Studziński w monogramie IWAN KARAMAZOW ZWRACA BILET reż. Stanisław Miedziewski - Poznań

Bilety na spektakl NAJMNIEJSZY TEATR ŚWIATA #6 Michał Studziński w monogramie  IWAN KARAMAZOW ZWRACA BILET reż. Stanisław Miedziewski - Poznań - 12-05-2024

Spektakl NAJMNIEJSZY TEATR ŚWIATA #6 Michał Studziński w monogramie IWAN KARAMAZOW ZWRACA BILET reż. Stanisław Miedziewski - Poznań

Najmniejszy teatr świata

12.05.2024 17:00

Poznań(Wielkopolskie) - CK Zamek Sala Wielka


Kup bilet Bilety24 17:00

Bezpieczne zakupy - oferta pochodzi od oficjalnych dystrybutorów.

Jak kupić bilet?

  • Kliknięcie przycisku "Kup bilet" powoduje przejście do strony internetowej naszego zaufanego partnera i to na jego stronie dokonujesz zakupu.
  • Pamiętaj, że jeśli miejsca są numerowane, to możesz wybrać miejsca, które najbardziej Tobie odpowiadają.
  • Pamiętaj takżę, że jeśli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z firm dysponuje innymi miejscami do wyboru.



W sprzedaży od tygodnia
Do wydarzenia 7 dni
Teatr jednego aktora - Michał Studziński w monodramie inspirowanym powieściami „Bracia Karamazow” i „Biesy” Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Stanisława Miedziewskiego.
Podczas kolejnego spotkania z Najmniejszym Teatrem Świata wystąpi Michał Studziński, nieszablonowy artysta zmagający się z materią słowa.
Rozpustny ojciec, czterech braci o różnych charakterach, kobiety, pieniądze i spór. Ta wybuchowa mieszanka tworzy fabularną warstwę „Braci Karamazow” Fiodora Dostojewskiego oraz monodramu „Iwan Karamazow zwraca bilet”. Jest ona jednak tylko pretekstem do poruszenia nieprzyziemnych tematów.
Iwan Karamazow podaje w wątpliwość kategorie metafizyczne, takie jak cnota, dobro, zło, miłość bliźniego. Obnaża manicheistyczną naturę Stwórcy i jego dzieła. Nie jest to jednak równoznaczne z odrzuceniem Boga. Sprzeciw bohatera wobec sposobu, w jaki urządzony został świat, jest dużo bardziej wyrafinowany niż prosty ateizm. Konsekwentnie podważa on boski plan, sens stworzenia, kompetencje Boga. Służą mu do tego opowieści o osobach, których działania zawężają znaczenie słowa „nieludzki”, bowiem to, co już raz przez człowieka zostało uczynione, jest ludzkie.
Przewrotny dyskurs toczony od początku przedstawienia przez – wyłaniające się z oparów pamięci narratora – postaci, nie daje jednak widzom odpowiedzi na stawiane wcześniej pytania. Kiedy już mogłoby się wydawać, że rozwiązanie problemu zostało odnalezione, kolejny ostry zwrot akcji zmusza publiczność do zrewidowania swoich, nawet tych ugruntowanych, poglądów.
Jedno jest pewne, w XXI wieku egzystencjalne dylematy Dostojewskiego nie tracą na aktualności, a kolejne pokolenia wciąż mogą przejrzeć się w jego prozie jak w zwierciadle; nie krzywym, wręcz przeciwnie – krystalicznie, bezlitośnie czystym…
MICHAŁ STUDZIŃSKI – od szesnastu lat związany ze słupskim Teatrem Rondo. Występował w kilkunastu spektaklach i widowiskach plenerowych, ma na swoim koncie kilkadziesiąt nagród teatralnych i recytatorskich, z których najważniejsze są: Nagroda za Najlepszą Rolę Męską na XXI Międzynarodowym Festiwalu Kameralnych Spektakli w Rosji za monodram na podstawie F. M. Dostojewskiego, Średnia Konsekwencja Teatralna V Sopockich Konsekwencji Teatralnych, Wyróżnienie Okolicznościowe z Okazji Międzynarodowego Dnia Teatru Prezydenta Miasta Słupska, za monodram „Iwan Karamazow zwraca bilet” w reżyserii Stanisława Miedziewskiego. Monodram ten doczekał się ponad dwudziestu pięciu realizacji i był prezentowany między innymi podczas festiwalu MonoTeatr „Mikrokosmos Miedziewskiego” w gdańskim Teatrze w Oknie, na 23. Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora, czy podczas obchodów Roku Teatru w Archangielsku.
Na co dzień zawodowo para się prawem. Mieszka w Poznaniu. Od lat współtworzy biuro organizacyjne kolejnych Finałów Turnieju Teatrów Jednego Aktora „Sam Na Scenie” w Słupsku; współorganizator międzynarodowego festiwalu „Witkacy pod strzechy”. Pasjonat literatury oraz polskiej szkoły filmowej. Szczudlarz, z sukcesami próbujący swoich sił jako instruktor teatralno-recytatorski. W 2016 roku uzyskał tytuł magistra prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie broniąc pracę magisterską pod tytułem. „Prowokacja artystyczna a przestępstwo”. Prywatnie miłośnik pikantnych potraw, morskiej bryzy, a już niedługo dyplomowany skoczek spadochronowy.

Najmniejszy Teatr Świata to autorski projekt Piotra Dehra (prowadzącego dotychczas Pracownię Słowa i Poezji Śpiewanej). Jest to cykl, obejmujący spektakle teatrów jednego aktora, recytatorskie, koncerty poezji śpiewanej i piosenki autorskiej, skupiający się na solowych przedstawieniach teatralnych, interpretacji tekstów, koncertach poezji śpiewanej oraz wykonywaniu autorskich piosenek. Do realizacji projektów Piotr Dehr zaprasza artystki i artystów realizujących swoje pasje w poszczególnych dziedzinach szeroko pojętej sztuki teatralnej.

*******