„Dydona i Eneasz” / Henry Purcell w Warszawie

Bilety na koncert „Dydona i Eneasz” / Henry Purcell w Warszawie - 26-11-2023

Koncert „Dydona i Eneasz” / Henry Purcell w Warszawie

Opera Dydona i Eneasz

26.11.2023 18:00

Warszawa(Mazowieckie) - Warszawska Opera Kameralna



Henry Purcell "Dydona i Eneasz"

Opera w trzech aktach w oryginalnej wersji językowej

Kompozytor | Henry Purcell
Libretto | Nahum Tate

PREMIERA 7 Października 2022

REALIZATORZY:

Inscenizacja i reżyseria | Tomasz Cyz
Kierownictwo muzyczne | Dirk Vermeulen
Scenografia i kostiumy | Natalia Kitamikado

Choreografia | Weronika Bartold
Reżyseria światła | Katarzyna Łuszczyk
Inspicjent | Renata Tokarska

OBSADA:

Dydona/Spirit | Natalia Rubiś
Eneasz | Artur Janda
Belinda | Joanna Radziszewska
Kobieta (Dama) | Dorota Szczepańska
Czarownica | Roksana Wardenga
Pierwsza Wiedźma | Anna Koehler
Druga Wiedźma | Karolina Róża Kowalczyk
Żeglarz | Tomasz Grygo

Aktorzy/Performerzy
Weronika Bartold, Weronika Humaj, Małgorzata Czyżowska, Szymon Roszak, Maciej Cymorek, Maciej Zuchowicz

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej

Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel-Moroz

Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense

„Dydona i Eneasz” Henry Purcella to opera o władzy, porywie namiętności i samotności. Oto kobieta-władczyni spotyka na swojej drodze wojownika i bohatera. Wcześniejsze życie skłaniało ją do trwania w samotności, jednak siła uczucia zaczyna brać górę. Dydona nie jest w stanie opanować rosnącej namiętności do Eneasza, ulega jej pomimo lęku i niepewności. Nie jest jednak bezpieczna: na dworze ma bowiem przeciwniczki, które knują przeciwko niej, chcą zaszkodzić jej pozycji, chcą ją zniszczyć. Dydona postanawia działać: odsyła Eneasza, skazuje się na samotność…
Inscenizacja „Dydony i Eneasza” w centrum stawia emocje Dydony – jej siłę, wierność sobie, czystość intencji. Oraz uczucia i działania Eneasza – mężczyzny przeświadczonego o własnej dziejowej roli, przekraczającej czyjś osobisty los. Uniwersalność historii podkreśla umiejscowienie tego XVII-wiecznego muzycznego arcydzieła w drugiej połowie XX wieku.
Tomasz Cyz

*******