Siła blachy w Katowicach

Koncert Siła blachy w Katowicach
Zdzisław Stolarczyk , Tomasz Hajda , José Maria Florêncio , Wojciech Morcinczyk , Dariusz Brauhoff , Michał Żymełka , Piotr Nowak , Krzysztof Tomczyk , Damian Walentek , Benedykt Matusik , Jakub Urbańczyk , Karol Gajda , Michał Mazurkiewicz , Mariusz Ziętek , Paweł Cal , Piotr Pyda , Stanisław Dziewior
28.04.2024 18:00
Katowice(Śląskie) - Sala Kameralna Narodowej Orkiestry Symfonicznej

Jak kupić bilet?
- Kliknięcie przycisku "Kup bilet" powoduje przejście do strony internetowej naszego zaufanego partnera i to na jego stronie dokonujesz zakupu.
- Pamiętaj, że jeśli miejsca są numerowane, to możesz wybrać miejsca, które najbardziej Tobie odpowiadają.
- Pamiętaj takżę, że jeśli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z firm dysponuje innymi miejscami do wyboru.
W sprzedaży od 3 miesięcy
Do wydarzenia 145 dni
ProgramKrzysztof Penderecki
Entrata
Astor Piazzolla
Suita z „Maria de Buenos Aires” (opracowanie Steven Verhelst)
Edward Elgar
Enigma Variatons (opracowanie Steven Verhelst)
Dyrygent
José Maria Florêncio
Wykonawcy
Stanisław Dziewior – trąbka
Benedykt Matusik – trąbka
Piotr Nowak – trąbka
Piotr Pyda – trąbka
Paweł Cal – waltornia
Krzysztof Tomczyk – waltornia
Mariusz Ziętek – waltornia
Damian Walentek – waltornia
Tomasz Hajda – puzon
Michał Mazurkiewicz – puzon
Karol Gajda – puzon
Zdzisław Stolarczyk – puzon, eufonium
Jakub Urbańczyk – tuba
Wojciech Morcinczyk – kotły
Michał Żymełka – perkusja
Dariusz Brauhoff – perkusja
Orkiestry dęte kojarzyć się mogą z kulturą górniczą i eklektycznym repertuarem. Skoro jednak grają muzycy NOSPR, spójrzmy w stronę klasyki. Znajdziemy tu typowe dla tej obsady brzmienia sygnałowe czy fanfarowe, naznaczone indywidualnym stylem Krzysztofa Pendereckiego, ale też niezwykłe barwy i taneczne skojarzenia w suicie z Marii de Buenos Aires – tango operity Astora Piazzolli, która w surrealistycznej poetyce oddaje brutalną kulturę i mit argentyńskiej metropolii. Opracowanie Stevena Verhelsta otacza tę muzykę sentymentalną mgiełką.
W Wariacjach „Enigma” Edward Elgar z przymrużeniem oka szkicuje portrety swoich przyjaciół i bliskich. Każda z postaci przegląda się w tym samym materiale muzycznym. Instrumenty dęte słyną z wyrazistych charakterów, możemy więc spodziewać się różnorodności – nawet jeśli oryginalni bohaterowie dzieła są nam już zupełnie nieznani.
Adam Suprynowicz
*******
Koncertomania poleca wydarzenia i koncerty w Katowicach