Die Krupps w Warszawie


Światowi krytycy widzą ten zespół gdzieś pomiędzy Kraftwerk, a Einsturzende Neubauten, jako pionierów elektronicznej i industrialnej muzyki. Zespoły takie jak Front 242 i Nitzer Ebb nazywają ich swoją inspiracją. A ich własne muzyczne inspiracje oscylują gdzieś pomiędzy Depeche Mode, a innymi pionierami innowacyjnych dźwięków elektroniki. Przez ponad 25 lat, z wieloma płytami na koncie, które odniosły sukces, zespół Die Krupps osiągną rangę niewątpliwie znaczącego.
Po monumentalnym i industrialnym debiucie wraz z albumem "Stahlwerksinfonie" zaczątki stylu jaki nazywamy Electronic Body Music pojawiły się na singlu "Wahre Arbeit Wahrer Lohn" (oba wydawnictwa były priorytetem w notowaniach British NME). Pozostałe albumy, "Volle Kraft Voraus"oraz "Entering The Arena" stały się początkiem sukcesu i ekspansji mi?dzynarodowej. Ale to był dopiero początek lat 90-tych.

Po trzech latach przerwy w działalności, międzynarodowe listy zaczęły przypominać o starych dokonaniach Die Krupps umieszczając w notowaniach remake?i kompozycji np. utwór "Wahre Arbeit" przy współpracy z Nitzer Ebb został przemianowany na nowy-stary hit pod tytułem "The Machineries Of Joy" Znów listy były pełne muzyki Die Krupps, ale tym razem w tzw. nowym wcieleniu.
Kolejny album "I" przyniósł niespodzianki, bowiem w muzyce zespołu zaczęły pojawiać się inspiracje metalowymi motywami, agresywnymi wokalami, gitarowymi riffami, a singiel "Metal Machine Music" był jakby uderzeniem wymierzonym w policzki wszystkich konserwatywnych krytyków i słuchaczy. Mini album "A Tribute To Metallica" potwierdził ten nowy krok zespołu, zwracając uwagę organizacji Lars Ulrich and Co, która pozwoliła zespołowi na długoterminowe umowy i kontrakty w USA.

Najbardziej sukcesywnym albumem (w top 20 na niemieckich listach) jest "II - The Final Option" The Final Remixes - który to zawiera w sobie remiksy m.in takich zespołów jak: Nine Inch Nails, Sisters Of Mercy, Faith No More, Clawfinger.
Kolejny krążek zatytułowany "III - Odyssey Of The Mind" znów stał się inspiracją dla wielu nowych zespołów, które zaczęły powstawać w tym czasie. Jednym z nich jest zespół Rammstein, którego adaptacja utworu "The Dawning Of Doom" z albumu "I ". ukazana w utworze TIER Rammstein'a jest swojego rodzaju hołdem dla Die Krupps.

Po kilkunastu światowych trasach i kolejnym albumie w top 20 "Paradise Now", na którym to albumie zespół podjął współpracę z Arthurem Brownem, zadecydowano o chwilowym zaprzestaniu działalności zespołu.

2005 rok to czas 25-lecia grupy. Rocznica stała się wystarczającym powodem do pokazania światu, że zespół nie umarł i ma się dobrze. Die Krupps wrócił do koncertowania i okazało się, że ich występy na żywo są jeszcze lepsze niż dotychczas. Muzycy udowodnili tym samym, iż mimo przerwy w działalności nie stracili swoich umiejętności, swojej świeżości, swojej oryginalności.

Listopad 2007 roku przyniósł album "Too Much History" - czyli nowe aranżacje starych utworów, a także kilka zupełnie nowych pozycji. Iskra zespołu nie zgasła i tli się mocnym żarem. Nowy rozdział w historii Die Krupps w ustach założyciela grupy brzmi: 25 lat muzyki określanej jako Metal Machine Music (metal-maszyna-muzyka) albo lepiej Man Machine Music (człowiek - maszyna - muzyka) w erze robo sapiens.

Controlled Collapse ? Dark Electro Industrialny projekt łódzkiego artysty Wojciecha "kr-lik" Króla, powstały w roku 2003. Zadebiutował w 2007 roku płytą "Injection"wydaną przez wytwórnię Johana Van Roy'a (Suicide Commando) - Dependent / Noise Terror Productions. Kolejne płyty to już 2010 - "Things Come To Pass" oraz 2013 ? BABEL. Projekt z roku na rok co raz bardziej aktywny za granicą. Jest kojarzony z ciężką i melodyjną muzyką oraz żywiołowymi i energicznymi koncertami. Zespół grał już wiele koncertów w Polsce jak i zagranicą, również na największych festiwalach muzyki dark-indepentent typu Wave Gothic Treffen, Summer Darkness czy Castle Party. W 2015 zespół rozpoczął pracę nad materiałem na nową płytę.



Powiązane