„Makia” oraz „PROJECT MONSTER” - Kraków

Bilety na spektakl „Makia” oraz „PROJECT MONSTER” - Kraków - 17-12-2017

Spektakl „Makia” oraz „PROJECT MONSTER” - Kraków

Spektakl Makia , Spektakl Project Monster

17.12.2017 19:00

Kraków(Małopolskie) - Budynek A Studio KCC


„Makia” oraz „PROJECT MONSTER” – spektakle taneczne


 


„Makia” Grupa Wokół Centrum


tańczą: Monika Świeca, Marta Wołowiec
koncepcja i choreografia: Agata Moląg


Makia – element hawajskiej metody medytacji huny, odnoszącej się do specyficznie pojmowanego skupienia jako umiejętności kierowania energią i posyłania jej tam, gdzie chcemy. Dla nas interesujące stają się nie tyle zasady same w sobie, ale analogie jakie można odnaleźć i użyć do pracy z tancerzem na płaszczyźnie różnych aspektów obecności scenicznej, koncentracji i połączenia ciała i umysłu, intencji i ruchu, i wreszcie relacji performer – widz.


Energia podąża za uwagą, Uwaga podąża za energią.


To, na czym się skupiamy rozwija się.


Ogniskując świadomość na jakiejś rzeczy powodujemy ruch energii.


Tworząc myślokształt nadajemy mu energię.


Percepcja jest ściśle związana z bodźcami zmysłowymi.


Ciało podąża za koncentracją.


Możemy świadomie obserwować swoją uwagę.


To, na czym skupia się umysł, staje się rzeczywistością.


 


Grupa Wokół Centrum – to kolektyw artystyczny, działający w ramach Krakowskiego Centrum Choreograficznego, którego trzon stanowią tancerki Agata Moląg, Monika Świeca i Marta Wołowiec. Kolektyw produkuje własne spektakle, realizuje projekty artystyczne we współpracy z artystami z Polski i zagranicy, sprawuje opiekę nad wydarzeniami realizowanymi przez Krakowskie Centrum Choreograficzne oraz prowadzi regularne lekcje tańca współczesnego.


 


 


PROJECT MONSTER


choreografia i taniec: Tomasz Bazan
dramaturgia: Paweł Soszyński
muzyka: Marcin Janus
video, instalacje, design: Marcin Kosakowski
współpraca: Tomasz Fabiański
produkcja: MAAT Festival, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
partnerzy: Loocas Dance Center, Komuna Warszawa, Krakowskie Centrum Choreograficzne – NCK, Towarzystwo Edukacji Kulturalnej


 


PROJECT MONSTER mówi o konsekwencjach spotkania widowni z performerem.


Kim jest on i kim są oni?


Jak on postrzega ich i oni jego – i czy rzeczywiście dochodzi tu do spotkania?


Naszym celem jest rozszczelnienie tej pozornej oczywistości. Niech on stanie się dla was medium: urzeczywistni to, czego sami się boicie, co was żenuje, czego sami nigdy byście nie zrobili. Czy wtedy będziecie bliżej siebie, a może dalej?


Jesteście bezpieczni w konwencjonalnej sytuacji widz – artysta. Czy na pewno? Spróbujemy zrealizować wasze ukryte pragnienia złożone z sekretnie wyszukiwanych w Internecie treści, które szybko kasujecie z historii.


Kto kim tu gra? I kto wygrywa? Kto komu zrobi dobrze i za jaką cenę?


To będzie sen, ale to nie będzie snem. Cofnijmy się do 1999 roku, na moment przed tym, kiedy wszystkie zegary pokażą 000, a wy byliście 17 lat młodsi.


Dokonamy przekroczenia – do tyłu.


Nie bójcie się, nasz potwór będzie miał śliczną twarz.


 


Tomasz Bazan – tancerz, reżyser i choreograf; twórca i kurator dziewięciu edycji międzynarodowego festiwalu eksperymentalnego tańca i ruchu MAAT FESTIVAL; Ukończył wydział Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej o specjalizacji krytyka i animacja dzieł sztuk plastycznych. Współpracuje z teatrami dramatycznymi, tancerzami, choreografami, dramaturgami i reżyserami w Polsce oraz poza granicami kraju. Zrealizował szereg interdyscyplinarnych projektów oscylujących wokół spektakli tanecznych, teatralnych, instalacji kolektywnych, performance pokazywanych w wielu miejscach niemal w całej Polsce i za granicami kraju (min. Niemcy, USA, Norwegia, Ukraina, Białoruś, Francja, Słowacja, Wielka Brytania, Japonia, Hiszpania, Belgia, Izrael) tworząc z czasem swój własny, rozpoznawalny styl. Krytyka uznała działania Tomasza Bazana za jedne z najważniejszych tego typu w Polsce.


Paweł Soszyński – krytyk teatralny, pisarz. Od 2009 związany z internetowym magazynem kulturalnym Dwutygodnik. W 2010 roku ukazała się jego powieść “Osoby”. “Project: Monster” to jego debiut dramaturgiczny.