Aktualności
Bezzwłoczne single gigantów
Wytwórnie Sony oraz Universal już wkrótce zmienią sposób, w jaki będą się ukazywać single w sprzedaży.
Od lutego wytwórnie będą udostępniać single do sprzedaży tego samego dnia, w którym piosenka zostanie wyemitowana w radiu. Wcześniej kompozycja pojawiała się na antenach sześć tygodni zanim trafiała do sklepów. Ruch ten ma zachęcić miłośników muzyki do kupowania małych płytek, a nie nielegalnego ściągania nagranych z radia wersji.
- To dobra wiadomość zarówno dla fanów muzyki, jak i artystów, którzy udając się do studia, będą wiedzieć, iż nie muszą czekać tygodni, a czasami nawet miesięcy, aby zobaczyć jak sprzedaje się muzyka, którą stworzyli - powiedział David Joseph z Universal Music.
Brytyjska organizacja The Featured Artists Coalition, która zrzesza ponad 1500 artystów (należą do niej m.in. Nick Mason z Pink Floyd czy Dave Rowntree z Blur), popiera nadchodzące zmiany. - Wierzymy, że zyski artystów ze sprzedaży dzięki temu wzrosną, a także przyczyni się to do tego, że trochę mniej muzyki będzie nielegalnie ściągane przez fanów, którzy chcą wejść w jej posiadanie tak szybko, jak tylko ją usłyszą - czytamy w specjalnym oświadczeniu.
Aktualności